Jag behöver flytta tvättmaskinen och koppla på den på 12mm rör istället. Plastslangen verkar vara 14mm tjockt, vad behöver jag för att ansluta den?
Anslutning av en vit plastslang till ett 12mm metallrör via en kopplingsmutter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
pokasd pokasd skrev:
Jag behöver flytta tvättmaskinen och koppla på den på 12mm rör istället. Plastslangen verkar vara 14mm tjockt, vad behöver jag för att ansluta den?
[bild]
Finns det redan en koppling på 12mm röret eller ska du sätta dit en?
 
T Tompafix skrev:
Finns det redan en koppling på 12mm röret eller ska du sätta dit en?
Ska sätta dit en. Osäker på vad dock
 
Ta bilden till din närmaste butik, köp det du behöver och koppla in. Läcker det? Ja då gör vi om bara… ”gör om o gör rätt”
 
Jag tänkte göra en beställning på något som sannolikt passar för att slippa åka in
M Mr.L.BKK skrev:
Ta bilden till din närmaste butik, köp det du behöver och koppla in. Läcker det? Ja då gör vi om bara… ”gör om o gör rätt”
Jag hoppades på att någon här kunde använda samma bild så jag kunde beställa kopplingar och lite annat redan idag
 
W
Det du behöver är en 12xG15 utvändig. Sedan kan du behöva en diskmaskinsbussning G15xG20 då det oftast är G20 till tvättmaskiner. Din ser dock ut att vara en G15 om jag inte ser fel så du bör klara dig utan. Men det är ingen stor kostnad att säkra upp med bussningen också om du har långt till inköpsstället.. Eventuellt behöver du stödhylsa om det är ett glödgat rör.
 
  • Gilla
pokasd
  • Laddar…
W WarHawk skrev:
Det du behöver är en 12xG15 utvändig. Sedan kan du behöva en diskmaskinsbussning G15xG20 då det oftast är G20 till tvättmaskiner. Din ser dock ut att vara en G15 om jag inte ser fel så du bör klara dig utan. Men det är ingen stor kostnad att säkra upp med bussningen också om du har långt till inköpsstället.. Eventuellt behöver du stödhylsa om det är ett glödgat rör.
Tack så mycket, testar med båda!
 
Är bilden på vart tvättmaskinen sitter nu?
Om du ska kapa ett rör så behövs det andra grejor.
 
W
Sant. Utgår från att du ska på en rörända men är det inte det behöver du skära in t-rör.
 
  • Gilla
pokasd
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Är bilden på vart tvättmaskinen sitter nu?
Om du ska kapa ett rör så behövs det andra grejor.
Precis där står den idag. Andra grejor än röravskärare? Hela tvättstället som den är kopplad till ska tas bort sen så ska bara proppa
 
W WarHawk skrev:
Sant. Utgår från att du ska på en rörända men är det inte det behöver du skära in t-rör.
Det är en rörända, lite kass frågeställning kanske, ursäkta
 
Redigerat:
pokasd pokasd skrev:
Exakt, lite kass frågeställning kanske, ursäkta
pokasd pokasd skrev:
Precis där står den idag. Andra grejor än röravskärare? Hela tvättstället som den är kopplad till ska tas bort sen så ska bara proppa[/QUOT
:rofl: om du ska kapa ett rör så är det som @WarHawk skriver ett T-koppling med utvändig gönga du ska ha istället för 12xG15. En rörskärare kan det vara svårt att komma åt med på monterade rör. Då är det bågfilen som gäller
 
  • Gilla
pokasd
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
:rofl: om du ska kapa ett rör så är det som @WarHawk skriver ett T-koppling med utvändig gönga du ska ha istället för 12xG15. En rörskärare kan det vara svårt att komma åt med på monterade rör. Då är det bågfilen som gäller
Det kommer kopplas på en rörände(förtydligade mitt tidigare svar). Kapningen är till demontering av tvättstället och där kommer jag använda bågfil. Tack för hjälpen :)
 
Och jag kan tydligen inte läsa :crysmile:
 
  • Gilla
pokasd
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.