Är det någon som har någon uppfattning om ungefär vad det kan kosta att byta ut allt vatten och avlopp i en klassisk 30-tals kåk i södra stockholm? Huset är ca 70 kvm plus lika mycket källare. Idag finns där gjutjärnsrör, delvis igenrostade.

Alla ytor, inklusive kök och bad skall renoveras så den kostnaden åker vi på ändå, men vi vill gärna veta mellan tummen och pekfingret vad en VVS-firma tar för själva bytet.
 
Vi håller på med precis det.
Vi har ett tvåplanshus med ett badrum på övervåningen, kök och gästtoa på entréplan och tvättstuga och dusch i källaren.
Detta är vad som görs:

*Rivning av gamla vatten rör.
*Rivning avlopp
*Bilning i källargolvet.
*Nytt avlopp i källargolvet.
*Ny avloppstam
*Nya vattenrör, kall och varm.
*Avloppsgroda.
*badrumskompletering.

Arbeten utöver detta 350:-/timme +moms

Betalar 54000 + moms. På detta har det tillkommit en del eftersom vi valt lite specialgrejer.
Fick in en offert på dubbla priset, så standartipset måste bli att kolla med flera firmor. Ju fler desto bättre.
 
Jag betalade ca 55.000 (inkl moms) för vårt hus. Jag gjorde då allt förberedande arbete själv, såsom att bila golv, öppna upp bjälklag och väggar etc. Det handlade om ett badrum, en toa och en dusch i källaren (+ kök förstås).

I priset ingick även arbete med en nya slinga med 3 vattenradiatorer + en med en radiator. 2 nya radiatorer ingick + nya termostat i hela huset.

Blandare och porslin köpte jag själv (ingår ej i priset)
 
K kamy skrev:
Vi håller på med precis det.
Vi har ett tvåplanshus med ett badrum på övervåningen, kök och gästtoa på entréplan och tvättstuga och dusch i källaren.
Detta är vad som görs:

*Rivning av gamla vatten rör.
*Rivning avlopp
*Bilning i källargolvet.
*Nytt avlopp i källargolvet.
*Ny avloppstam
*Nya vattenrör, kall och varm.
*Avloppsgroda.
*badrumskompletering.

Arbeten utöver detta 350:-/timme +moms

Betalar 54000 + moms. På detta har det tillkommit en del eftersom vi valt lite specialgrejer.
Fick in en offert på dubbla priset, så standartipset måste bli att kolla med flera firmor. Ju fler desto bättre.
Hur gick stambyten. Vad landade det på? Rekommenderar du firman?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.