Hej!
Om en rektangulär ovanmarkpool från Bestway har t.ex. måtten 732x366 angivna. Antar att dessa mått är inkl. ramens stödben. Vad blir själva måttet på ramen i överkanten?
 
Måtten på en av deras runda pooler vi hade var ytterkant på ramen upptill. Sedan vällde "påsen" ut lite längre ner och benens plastfötter hamnade lite olika med mest en aning utanför ramen.

Om du tänkt bygga in den i en altan eller liknande så tror jag att du ska testfylla den först, eller bygga trallen närmast poolen sist, då de där poolerna inte är ett under av exakthet och perfekta vinklar.
 
Har en rund pool redan och där går ju benen i stort sett rakt ner. På rektangulära pooler så går de ju ut en bit ifrån poolen.
 
Visst är det så, men som du skriver går det "i stort sett" rakt ner. Det enda som är statiskt i deras pooler är påsen och den styr hur stor ramen blir när den är låst till påsen. Kopplingarna är lite flexibla och benen kan man styra en del hur de pekar. Därför är det enda rimliga att måtten anger ramen i ovankant, vilket stämmer på min runda. Om du vill ha exakt mått inklusive spretiga ben kan du prova med Bestways kundtjänst, men jag skulle inte lite helt på dem så en monterad vattenfylld pool är det enda som kommer ge dig exakt mått som du nog behöver.
 
Måtten stämmer inte med rymdmåttet, där av min fråga. Själva ramen behöver ha ett mindre mått för att det ska gå ihop.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.