Jag försöker montera min begagnade bosch diskmaskin men varje gång jag sätter på vattnet så får jag en dusch. Det är inte så att det droppar lite utan vattnet sprutar ut överallt.
Vet någon hur jag ska lösa det här?
 
  • Hand håller en lös vattenslangkoppling framför en diskmaskinsanslutning, potentiell läckagekälla.
  • Hand håller en vattenanslutningsdel till en diskmaskin med synlig packning och filter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Antar att det sprutar ur kopplingen som du visar på bilderna.

Om gängen är rätt, dvs det går att skruva ihop kopplingen utan större tröghet så tror jag att gängdelen på kopplingen översta bilden är för kort, så den bottnar inte mot kopplingsdelen mot diskmaskinen (undre bilden).

Eventuellt går det att lösa med ytterligare en gummipackning i diskmaskinskopplingen. Om inte kanske det finns någon adapter som sluter tätt mot diskmaskinskopplingen.
 
Mats-S Mats-S skrev:
Antar att det sprutar ur kopplingen som du visar på bilderna.

Om gängen är rätt, dvs det går att skruva ihop kopplingen utan större tröghet så tror jag att gängdelen på kopplingen översta bilden är för kort, så den bottnar inte mot kopplingsdelen mot diskmaskinen (undre bilden).

Eventuellt går det att lösa med ytterligare en gummipackning i diskmaskinskopplingen. Om inte kanske det finns någon adapter som sluter tätt mot diskmaskinskopplingen.
Tack för svar!
Ja det sprutar från kopplingen. Jag har köpt en adapter från Elgiganten men den funkade inte heller, jag tror att den också var för kort men jag ska testa lägga en ytterligare gummipackning så får vi se hur det går.
 
W
Sätt inte dubbla packingar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.