Hej Tessok,
Tack för ditt engagemang.

Fisher & Paykels generalagent för Sverige finns mycket riktigt i Danmark, men varorna säljs på många ställen i Sverige bl.a hos flera köksleverantörer eller Nordin & Ölwing. De finns också att köpa i många andra länder som inte står med på listan som du klippte in, t.ex Tyskland och Österrike.
Så visst kan det vara värt att kolla upp om de finns att få tag på i "lågprisländerna" i det som vi brukade kalla öststaterna.
 
Jag bor halva året i England men har ett hus här i Sverige som vi håller på att renovera. Vi har köpt det mesta i England, till halva priset eller lägre. Jag är så upprörd över att någon i Sverige tjänar fruktansvärt mycket pengar på att svenska konsumenter tydligen inte har en aning om hur mycket de betalar för mycket. Argumentet att svenska varor är så mycket bättre, är ren bullshit! Ett exempel: en liten grej som visst kallas skarvmuff för att förbinda två rör i badrummet, kostade 75 pence i England (ca 10 kronor) medan exakt samma sak här på den lokala rörmokeriaffären där jag bor, kostade : håll i er; 67 kronor!
VEM roffar åt sig? Målarfärg är också minst tre gånger dyrare här. Min man får ett anfall varje gång vi måste köpa något här.
Detta var inte svar på frågan, jag är ledsen, men jag undrar så varför svenska konsumenter inte gör revolution.!!Vad de elektriska kontakterna beträffar, så är de engelska säkrare, enligt min man, som är professionell i frågan, och att byta till en svensk kontakt har i intet fall varit något problem.
 
monamanna skrev:
Jag bor halva året i England men har ett hus här i Sverige som vi håller på att renovera. Vi har köpt det mesta i England, till halva priset eller lägre. Jag är så upprörd över att någon i Sverige tjänar fruktansvärt mycket pengar på att svenska konsumenter tydligen inte har en aning om hur mycket de betalar för mycket. Argumentet att svenska varor är så mycket bättre, är ren bullshit! Ett exempel: en liten grej som visst kallas skarvmuff för att förbinda två rör i badrummet, kostade 75 pence i England (ca 10 kronor) medan exakt samma sak här på den lokala rörmokeriaffären där jag bor, kostade : håll i er; 67 kronor!
VEM roffar åt sig? Målarfärg är också minst tre gånger dyrare här. Min man får ett anfall varje gång vi måste köpa något här.
Detta var inte svar på frågan, jag är ledsen, men jag undrar så varför svenska konsumenter inte gör revolution.!!Vad de elektriska kontakterna beträffar, så är de engelska säkrare, enligt min man, som är professionell i frågan, och att byta till en svensk kontakt har i intet fall varit något problem.
Visst kan man köpa billigt i Sverige

Jag plockade lite i dagens post med reklam

5 liter husförg för 149:- = knappt 30:- / liter
3 liter träolja för 39:-
plåtvaskar för 495:-
skruvdragare för 99:-
Laminatgolv för 39:- / m²
o.s.v o.s.v.......

Konstigt nog nappar jag inte ;-))
 
SMEG FAB 28 kylskåp i italien 9000:- med frakt och försäkring,europagaranti
SMEG FAB 28 Kylskåp i Sverige via postorder -> 16 000:-
Kostnad att skicka ev. trasigt kylskåp -> identiskt !

Det enda som gör att folk inte beställer allt utifrån är rädsla för det okända.

.Henrik
 
tallmilan skrev:
SMEG FAB 28 kylskåp i italien 9000:- med frakt och försäkring,europagaranti
SMEG FAB 28 Kylskåp i Sverige via postorder -> 16 000:-
Kostnad att skicka ev. trasigt kylskåp -> identiskt !

Det enda som gör att folk inte beställer allt utifrån är rädsla för det okända.

.Henrik
Körde en jämförelse på pricerunner och hittade SMEG FAB 28 för 11.490:-
Kylskåp - Jämför priser på PriceRunner Sverige
 
Tessok: Går du in i Inwarehouse kan du se de har sänkt priset från 15.000 till 11.490 kr.

Jobbar du där måntro ;)


Samtidigt kan man köpa den för 7.500 kr i Tyskland...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.