Det finns en samlingstråd om misstag med el men tänkte mig en tråd för alla andra misstag:)

Ytterkanterna vid golvläggning kan bli ett hjärnpyssel
Ibland har man ägnat alldeles för lång tid för att såga till en bit som visar sig ha helt fel mått
Det hjälper inte att mäta två gånger om man mäter fel
 
Min lärdom är att om man vill ha något gjort som man önskar får man göra det själv (eller bli en grym kravställare). Köpte fönster via ett fönsterföretag, jättefina vridbara aluklädda träfönster i hög kvalitet, men i efterhand är jag missnöjd. Montaget (anlitad firma) gjordes inte snyggt och stora vita täckplåtar mot min tegelfasad gör att hela installationen ser ut som billiga PVC fönster.
 
En viktig lärdom för mig har varit att våga prova nya saker men att inte förvänta mig resultat som om jag gjort det hundra gånger förut. Dra lärdom av dina misstag och försök att göra det bättre nästa gång.
 
  • Gilla
peterj66
  • Laddar…
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
En viktig lärdom för mig har varit att våga prova nya saker men att inte förvänta mig resultat som om jag gjort det hundra gånger förut. Dra lärdom av dina misstag och försök att göra det bättre nästa gång.
Precis! Man brukar ju säga ”Bygg hus tre gånger. Den första gången åt någon obekant, den andra gången åt en vän, och den tredje gången åt dig själv”.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.