Hej! Jag har nya tvåglasfönstet med persienn. Nu vet jag inte hur man öppnar för att tvätta mellan fönster.
 
Hej och välkommen till forumet. En bild på fönstret hade hjälpt. Det är inte säkert att fönstret går att öppna, en del är inte tänka att man ska öppna.
 
Gamla kopplade 2 glas fönster/bågar är ju väldigt lätta att öppna, sitter 2 hakar som greppar om en skruv i sidan på bågarna närmast gångjärnen på fönstren. Bara att lyfta på. Men nya, ja en bild på dom vore bra för att veta.
 
D D.anne_85 skrev:
Hej och välkommen till forumet. En bild på fönstret hade hjälpt. Det är inte säkert att fönstret går att öppna, en del är inte tänka att man ska öppna.
 
  • Bild på öppet fönster sett från sidan med fokus på fönstrets mekanism och lås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett öppet fönster med synligt fönsterhandtag och låsmekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmm, utan att veta så borde det väl vara att lyfta på spaken som syns mitt i bilden på fönstret?

edit: På nya 2 glas verkar det som man bara kan "dra isär" de 2 bågarna, sitter med nått slags klicklås.
 
Redigerat:
Det kan också vara så att den där knappen ska tryckas in och inte dras ut.
 
Är det ett fönster som både kan öppna hängandes i sidan och som kan vinklas ut/in? Kan du ta en bild så man ser hela långsidan på respektive sida?
 
Det kan vara så att det är aluminium påbyggnaden som ska öppnas.
Var i fönstret/bågen sitter persiennen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.