Hej, finns det någon takläggare här som kan verifiera att denna guide stämmer för takbyte. Jag tänker då från moment 7 och framåt?

https://www.byggmax.se/lagga-tak

Om något ej stämmer, hur/vad bör man göra istället?

En annan fråga gällande takbyte. När man lägger underlagspappen, måste man då ta bort den gamla helt och städa av råsponten? Har hört olika här där vissa menar att man låter gamla ligga kvar.

En som funderar på att byta tak.
 
Ja, det stämmer.
Steg 12: Jag kör med 45 graders vinkel vid skarv, i övrigt samma.
 
J Jan_G skrev:
Ja, det stämmer.
Steg 12: Jag kör med 45 graders vinkel vid skarv, i övrigt samma.
Tack
 
Rickard.
Byggmax guide är inte dålig (vad jag läst) men vad som är viktigare är att man följer montageanvisningarna av just dom produkterna man väljer, det skiljer t ex lite mellan olika underlagsprodukter och kan skilja ganska mycket mellan olika pannor.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Byggmax guide är inte dålig (vad jag läst) men vad som är viktigare är att man följer montageanvisningarna av just dom produkterna man väljer, det skiljer t ex lite mellan olika underlagsprodukter och kan skilja ganska mycket mellan olika pannor.
Ja det kan jag tänka mig. Så det måste man ju göra.

Jag är ju ej född med tummen mitt i handen gällande hantverk, däremot har jag aldrig varit inblandad i takbyte, så vill mest veta att guiden är något man kan utgå ifrån och följa de olika momenten i den följden.

Sen är det som du säger att man får kolla montageanvisningen för resp produkt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.