M
Lövblås har jag men tycker den funktionen är rätt kass, löven är ju nästan alltid blöta på hösten och klibbar ihop och vill inte alls bli bortblåsta. Däremot så kan man med en spak ändra maskinen till trädgårdsstädare så att den suger in löven i en säck. Det är användbart för att städa bort löv från källartrappan, och singeln på framsidan av huset. Dock blir maskinen rätt tung och otymplig när man fyllt säcken med blöta löv.

Häcksax batteridriven alla dagar i veckan, himla bök med sladden annars för att man inte skall klippa av den vilket man ändå gör.
 
B
Jag kör lite blandat, de verktyg jag använder ofta ser jag till att skaffa ett verktyg av lite bättre märke.

Har dock fastnat i ryobiträsket kring de saker jag just använder mer sällan. Lövblås, häcksax, grästrimmer, slipmus och kantskärare. Även 36v gräsklippare från dom har jag skaffat. Grejerna har hållit i över 10år med bara ett 1,5ah batteri som gett upp.
Visst är det inte top notch på grejerna men det duger helt ok för ändamålet. Gräsklipparen är jag väldigt nöjd över som bara trummar på.
 
Själv kör jag Dewalt 18v och Bosch 12v
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.