Ny Kärcher K4, läcker som ett såll mellan maskin och slangvindsn vid första start.

Den omöjliga frågan :thinking:

Lätt att fixa eller bara att reklamera?
 
Sitter o-ring där, kolla dom först.
 
  • Gilla
Nicro
  • Laddar…
Läcker den från ny ur förpackning hade nog jag bett om en ny, iaf om den är handlad lokalt. (y)
Men som Stefan N säger, kolla o-ring och att munstycket verkligen bottnar.
 
  • Gilla
Björn Santesson och 1 till
  • Laddar…
Ny, köpt via Amazon. Hittade serviceverkstad inte långt från jobb som löser garantijobb så det får bli ett besök där.
 
Nicro Nicro skrev:
Ny, köpt via Amazon. Hittade serviceverkstad inte långt från jobb som löser garantijobb så det får bli ett besök där.
Du har metallclipset som på min, bänd ut det försiktigt med en mejsel.
Svart plastkomponent med en synlig metallklämma och blå slang som antyds i beskrivningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då ser du om o-ring är på plats eller om det råkar vara så att anslutningen inte bottnat. (y)
 
  • Gilla
Nicro
  • Laddar…
Provade att lossa på clipset och slangen. Sen sitter det andra clips som jag inte ville börja rota med.
 
MrJay
Har EXAKT samma problem med min nya Bosch GHP 5-75 X. Verkar som godset inuti (mässing?) gått av. Drog iväg en reklamation till Proffsmagasinet så nu väntar vi :confused:

Närbild av skadad del på Bosch GHP 5-75 X högtryckstvätt med avbruten mässingskomponent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bruten mässingsdel från Bosch GHP 5-75 X högtryckstvätt i en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Ledsen
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Har EXAKT samma problem med min nya Bosch GHP 5-75 X. Verkar som godset inuti (mässing?) gått av. Drog iväg en reklamation till Proffsmagasinet så nu väntar vi :confused:

[bild]
[bild]
Surt med trasiga prylar när man köper nytt. :confused:
 
MrJay
Nicro Nicro skrev:
Surt med trasiga prylar när man köper nytt. :confused:
Tyvärr, det blev en svordom eller två när man skulle dra igång den. Har dock hunnit använda den 4ggr innan vintern. Inte riktigt vad man förväntar sig av en toppmodell :thumbdown:
 
Lämnade maskinen på verkstaden innan jobb, ca 20min, klar om ngn dag.

Mailade Amazon att jag ville ha ersättning för "jobbet" att lämna den.
30min senare ringer de upp från Amazon och erbjuder 450:- i ersättning för besväret.

Kan inte klaga :)
 
  • Gilla
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
MrJay
Och jag fick en länk till Bosch reklamationsformulär… skillnad på service och service. Försöker luska ut om Bosch har serviceverkstad i Östergötland, misstänker jag blir illa tvungen skicka iväg min.
 
MrJay MrJay skrev:
Och jag fick en länk till Bosch reklamationsformulär… skillnad på service och service. Försöker luska ut om Bosch har serviceverkstad i Östergötland, misstänker jag blir illa tvungen skicka iväg min.
Du borde kunna lämna in den hos valfri återförsäljare som säljer Bosch Professional verktyg/maskiner.
Dom är/var "skyldiga" att hjälpa till med frakt förut iaf. (y)
 
MrJay
FredrikR FredrikR skrev:
Du borde kunna lämna in den hos valfri återförsäljare som säljer Bosch Professional verktyg/maskiner.
Dom är/var "skyldiga" att hjälpa till med frakt förut iaf. (y)
Ska kolla upp det, Bauhaus är en av dessa i så fall
 
Hej.
Har en K4 full control som läcker,plockade itur den och det är en spricka som heter Cylinderhuvud med tryckvakt ,bakelit liknande svart plast.Reservdel finns att köpa,videor på youtube hur man byter men har blivit av med den lilla plaskulan som sitter i slangen till tvättmedelbehållaren.Har aldrig haft nån tvättmedelflaska i maskinen,måste man ha den kulan i slangen?Är den en backventil?Kam jag bara klämma ihop den bara och strunta i kulan?Den finns att köpa som på bilden,inte bara kulan.Jag antar att hittar man en kula i rätt diameter så går det också.
På videor jag har sett fettar man in rörliga delar med nån sorts (gissar på silikonfett).Nån specialfett?Jag behöver inte demontera så mycket som på videon.
Mvh.

 
  • Transparent slang och svart plastdel till trycktvätt, med röd pil som pekar på saknad kula.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.