Tar gärna emot tips om bra företag i Stockholmsområdet, som ”skräddarsyr” snygga skjutdörrar efter mått (höjd och bredd) och monterar (inkl mäter). Jag vill ha någon lite häftig design/struktur, t ex se ut som betong, oxid, filt… (inte glas/spegel).

Har hittat några jag gillar hos Garderobsfabriken, men de ligger i Skövde och Örebro, och montering sker via en samarbetspartner i Örebro. Dvs vi får betala för 4 timmar körning och km-ersättning, och det känns ju tråkigt.

ACME i Stockholm har jag också haft kontakt med, eftersom de gjorde vårt dressingroom för 8-10 år sedan. Men de verkar ha väldigt svårt att komma tillbaks, jag hade kontakt med dom i mellandagarna, men nu har de ”försvunnit” svarar inte på mail trots påminnelser, och det lovar ju dåligt, så har avskrivit dom.

Någon som har använt någon som ni kan rekommendera?
 
Hör också gärna från de som har anlitat ACME eller Garderobsfabriken - positivt och negativt.
 
Det var visst ingen som hade erfarenheter att dela med sig av. :)

Men nu har vi beställt måttanpassade skjutdörrar med montering av Garderobsfabriken Skövde/Örebro, kommer 4/5 - så ifall någon annan funderar på att beställa från företaget, så kommer det komma en uppföljning här när det är monterat och klart!

(Och från ACME Ineriör har vi fortfatande inte hört något - 3 månader och flera påminnelser efter att de skulle komma med förslag och offert… Mycket märkligt.)
 
  • Gilla
BostadsBubbel
  • Laddar…
L Lillekitte skrev:
Det var visst ingen som hade erfarenheter att dela med sig av. :)

Men nu har vi beställt måttanpassade skjutdörrar med montering av Garderobsfabriken Skövde/Örebro, kommer 4/5 - så ifall någon annan funderar på att beställa från företaget, så kommer det komma en uppföljning här när det är monterat och klart!

(Och från ACME Ineriör har vi fortfatande inte hört något - 3 månader och flera påminnelser efter att de skulle komma med förslag och offert… Mycket märkligt.)
Nu antar jag att du haft dessa skjutdörrar ett tag. Vad tyckte du om dom?

Det satt fullt funktionella men supertråkiga helvita skjutdörrar i vår garderob i hallen. När vi tapetserade lägenheten passade vi på att tapetsera dessa vita dörrar också. Blev kanon, så det kan ju vara ett tips för dig eller andra i framtiden, om det enbart är utseendet man är missnöjd med. :)
 
Hej!

Nej, vi har inte fått dörrarna än - 4:e maj är det bokat montering. Återkommer med omdöme då - för de som måtte vara intresserade.

Det låter ju som en jättebra lösning som ni gjorde - om det finns dörrar som känns solida och funkar bra!

Vi har inga dörrar i utrymmet i kontoret där vi nu har gjort förvaring, så det var tyvärr ingen lösning för oss. På sikt behöver vi också byta ut skjutdörrarna i hallen, men dessa är gamla och rangliga, så vi kommer nog behöva byta ut allt - dvs tapetsering blir inte någon lösning där heller. Så nu hoppas vi att allt går bra med dörrarna i kontoret - i så fall kan vi använda samma leverantör till hallen.
 
Klart - och så här fint blev det!

Leverans och montering enligt plan (inga förseningar), tog bara 2 timmar att montera - och kvaliteten känns bra. Väldigt nöjda!
 
  • Nyinstallerade skjutdörrar i grått och svart i ett hemmakontor, monterade utan förseningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymonterade skjutdörrar i mörk finish i ett vardagsrum med skrivbord och dator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymonterade skjutdörrar med betongmönster och svarta detaljer mot en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BostadsBubbel
  • Laddar…
Snyggt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.