Hej .

Jag ska bygga en altan i vinkel nu är min fråga hur gör jag en snygg övergång mellan trallen i vinkeln.

har paintat en bild då jag inte lärt mig sketchup ännu. Hoppas ni förstår =)
 
  • altan.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
puffar '!!!!
 
bygger oxå en altan i vinkel och kommer lägga trallen så som du har ritat... har dock inte lagt färdigt trallen ännu, men kan återkomma med bild och kanske nåt tips.
 
gärna det.. skulle vara kanon att få en bild över vinkeln.
 
Jag hade lagt trallen så här, men allting är en smaksak. (Tyvär kan jag inte heller med sketch up )
 
  • vinkel.GIF
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har också altan i vinkel. Jag har lagt trallen åt samma håll på hela altanen. Alltså, jag ändrar inte trallens vinkel.
 
Jag har också altan i vinkel. Eller snarare två vinklar. Jag har lagt trallen som på bilden, dvs att långsidans trall fortsätter ända ut. Tyckte det blev bäst så och att altanen känns längre så.

(Ännu en handritad bild från paint)
 
  • altan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har också altan i vinkel och har lagt allt åt samma håll. Dock ramat in runt om..
 
Trallen är färdiglagd, men bild kan dröja lite ändå, kameran är inte riktigt som den ska, men kanske kan låna en annan sålänge...
 
Jag har nyss gjort vår altan i vinkel och jag satte all trall åt samma håll och gjorde en ram runt.
 
lastkaj skrev:
Har också altan i vinkel. Jag har lagt trallen åt samma håll på hela altanen. Alltså, jag ändrar inte trallens vinkel.
En ram runt har jag med, verkar vara standard om trallen ligger åt samma håll :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.