Svar: var 3:e timme.
Efter snart fem år i vårt hus har vi nu äntligen gått från att renovera för att ta ikapp tiden, till att bona och göra det extra hemtrevligt. Ett steg i detta är en planteringshörna i trädgården där vi har planerat för bär, sparris, potatis m.m. mycket för att barnen ska få njuta av hemodlat. Med ett automatiskt bevattningssystem blir oddsen bättre att det faktiskt blir ett bär eller två att plocka då våra fingrar är allt annat än gröna.
 
Var 3dje timma.

Farsgubben och hans numera lilla tant till dotter, dvs undertecknad, blev av med elen till odlingarnas pump när grannens utomhusuttag bytte ägare.

Vad göra? Allra helst vinna fina anläggningen förstås och fixa biffen, eller rättare sagt, grönsakslåddan.
 
Vattnar med 3 timmars mellanrum.

Började så förra året med lite tomat och chili. Detta året steppar vi upp och sår olika gurkor, tomater, meloner, chili, sallad och förhoppningsvis andra godsaker. Men som nybliven förälder så kommer det inte hinnas med att springa och vattna hela tiden, då tänker jag att detta skulle vara perfekt. Hoppas på tur
 
Var tredje timme.
Har länge tänkt att skaffa en sådan för att spara på vattnet.
 
svar: Var 3je timme.

Varför? För min fru bli så jäkla less på mig för varje år lägger ja pengar på frö,jord, gödning, krukor men slavar med vattningen så de bli några små trötta tomater och en några skrumpna gurkor. "Blir de inte billigare att köpa tomaterna i affären?" får man höra :(
 
Var tredje timme vattnar EcoAqua växterna.

Jag är till en början en jättebra odlare, men sen vartefter tiden går ”glömmer” (ledsnar) jag bort att vattna, så jag får varken fina blommor eller frodiga grönsaker. Därför borde jag vinna, jag vill lyckas som alla andra, bara genom en något enklare väg
 
Var tredje timme.

Jag skulle ge det här systemet till min fru som nyligen skaffat sig en hobby att odla blommor, uppmuntrar henne till det och det vore fantastiskt för henne att kunna ha semester utan att vara orolig för att allt ska vissna.
 
Var tredje timme!

Detta skulle vara helt perfekt hemma hos oss som nyblivna småbarnsföräldrar och med en väldigt sluttande trädgård så skulle det vara fantastiskt att slippa bära både barn och vattenkannor i vår ”backe” i trädgården!
 
Svat: Var tredje timme!

Äntligen köpt hus, efter att enbart haft en kolonilott i sex år ska det nu odlas på stor tomt, i växthus och friland. Tomater, potatis, kål, jordgubbar, bönor, morötter, blommor.... Och dessutom hinna åka bort på semester. En bevattningssystem vore helt enkelt perfekt!
 
T
Svar: var 3e timma

Vi har precis köpt hus med tillträde i sommar, där tidigare ägare fixat en jättefin trädgård med odlingslådor som grönskar och Frodas.
Med detta bevattningssystem skulle vi med stolthet kunna ta över vårdnaden om dessa odlingslådor :love:
 
Var 3dje timme.

Denna sommaren ska jag fräsa upp hela gräsmattan och odla majs.
En automatisk bevattning kommer bli nödvändig för det projektet!
 
Greenlines EcoAqua S24 vattnar var tredje timme.

Eftersom vi har en stor trädgård med både nya och gamla rabatter, buskar och träd vore det trevligt att ha automatisk bevattning och få lite mer tid till att rensa allt från ogräs.
Välanskött trädgård med rabatter och grönområden, potentiellt för automatisk bevattning.
 
Var 3e timme.
För oss är det ett evigt kånkande med vatten till odlingstunnel och växthus. Att vinna detta system skulle innebära en enorm tids och kraftbesparing.
 
Var tredje timme!

flyttade till hus för ett år sen och vattenslangen är belägen i källargaraget så det är en väldans procedur att vattna igenom trädgården, blev att man var ut med vattenkannan x antal vändor
 
Svar : Var 3:e timme

Förra året vid den här tiden satt jag på köksgolvet med ett glas vin och grinade för att ingen verkade vilja sälja en kolonilott... haha. Min kille skrattade och jag kan väl hålla med om att det var ngt dramatiskt. Men jag längtade så mkt till en egen plätt som lägenhetsmänniska. NU har vi äntligen vår första egna lilla täppa! Förra veckan skrev hi kontrakt på en liten gullig kolonilott. I år kör vi dessutom allt på en gång med en bebis planerad till den 3e juni. Att vinna den här miljövänliga bevattningshjälpen hade varit heeeelt fantastiskt ❤️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.