Hej!

Vi bor i villa i ett område med kalkrikt vatten, det syns tydligt på dricksglasen, duschväggar osv. Detta är småstörigt men något man får leva med. Något som inte är så kul dock är att kläderna blir förstörda. När man tar på sig kläderna efter man har duschat så får man se till att vara 100% torr annars får mörka plagg kalkfläckar som inte går bort. Blir tokig på detta och förstår inte hur det är möjligt riktigt. Det blir ju inte fläckar om jag blöter tröjan i vattnet eller spiller vatten eller från tvättmaskinen. Men efter dusch just så blir det sådana här fläckar om man är det minsta lilla blöt någonstans. Bifogar bild. Det värsta är att det inte går att få bort fläckarna heller, varken med svamp eller i tvätten, så tabbar man sig så är den tröjan körd och bara att slänga typ. Det är inte deo fläckar för det tar jag på efteråt. Imorse torkade jag mig supernoga med handduken tyckte jag men fick ändå fläckarna på den bifogade bilden.

Hur kan det bli såhär? Vad kan man göra? Går det att få bort?

Tacksam för tips

Mvh J
 
  • Svart tröja med vita kalkfläckar efter duschen på en badrumsbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
AnkiVB och 1 till
  • Laddar…
Är det kalk så borde det ju gå att få bort med ättika och varmt vatten. Tvättar själv tex duschdraperiet som är helt stelt nedtill med ättika i tvättmaskinen. Tjej gissar :giggle: att det inte beror på kalk. Vattenfast solkräm? Duschtvål med mycket återfuktning som stannar kvar på huden?
 
F fikonstina skrev:
Är det kalk så borde det ju gå att få bort med ättika och varmt vatten. Tvättar själv tex duschdraperiet som är helt stelt nedtill med ättika i tvättmaskinen. Tjej gissar :giggle: att det inte beror på kalk. Vattenfast solkräm? Duschtvål med mycket återfuktning som stannar kvar på huden?
Tack, får testa det.

Nej inget av det, imorse var det ur duschen torka järnet då jag är medveten om att det har blivit fläckar innan och sen på med tröjan och sen såg den ut som på bilden. Inga krämer ingenting. Schampo förstås men det sköljer man ju ur :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.