Collage av GreenLine EcoAqua S 24 droppbevattningssystem med soldrivet panel, förpackning, och droppmunstycken installerade i trädgård.
Vill du njuta av sommargrönskan i din trädgård, men inte känna dig stressad och bunden av att vattna varje dag? Då ska du tävla här så har du chans att vinna ett automatiskt droppbevattningssystem från GreenLine, EcoAqua S 24. Det drivs av solenergi och anpassar bevattningen efter väderförhållande och säsong. 24 droppmunstycken och hela 30 m slang kan anpassas efter just dina krukor och rabatter, den har enkel installation och du kan med fördel ansluta den till din regntunna.
Totalt värde: ca 2 100 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna bevattningssystemet, längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur ofta vattnar EcoAqua dina växter?


Vinnaren utses fredagen den 22 april.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från GreenLine. Vi tackar GreenLine för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
MoaBrittis och 11 till
  • Laddar…
Mats-S
Svar: var 3:e timma

Har ingen motivering :)
 
Svar: Var 3:e timme.
Första sommaren i mitt nya hus och jag är i fullgång med att förodla och planera trädgården. Skulle vara perfekt med ett automatiskt bevattningssystem som kan hjälpa mig att få min drömträdgård.
 
  • Gilla
ClasH
  • Laddar…
Var 3:e timme.
Motivering: Det kunde bli en bra present till farsan. Även om han är pensionär och har tid att skvätta med vatten i odlingslandet så gillar han automatiska funktioner.
 
Svar: Var 3:e timme

Bor på Gotland där vi har bevsytningsförbud från mitten av april så då är det regnvatten som gäller. Perfekt att ha ett automatiskt bevattningssystem som kan sköta sig själv medan man gör annat.
 
Svar:
EcoAqua vattnar var tredje timme.

Motivering:
Åh! Det här skulle vara den perfekta lösningen för att rädda odlingarna när man åker bort en vecka eller två på sommaren. Eller för den delen när man är hemma, men tydligen inte lyckas så bra med vattningen ändå ... förlåt alla plantor som jag har låtit dö ...
(Har förresten en Greenline-kompost, den är som ny efter snart 15 år. Det kallar jag kvalitet.)
 
Svar: Var 3:e timme

Med en massa saker förodlat kommer det bli en kamp att vattna allting när det väl får komma ner i jorden. Har sneglat på något automatiskt system för detta för att inte behöva springa stup i kvarten med vattenkannan. Detta vore toppen då man istället kan sitta med en drink i handen och vänta in skörden
 
Dannnnnnne
Svar: Var 3:e timme.

Det blir första sommaren i hus i år och jag med mina allt utom gröna fingrar kan behöva all hjälp på traven jag kan få.
 
Svar: var 3:e timma

Så många gånger jag övervägt att köpa ett automatiskt system för att få våra bär och grönsaker att överleva semestern. Dock har det varje gång fallerat på grund av andra prioriteringar hemma och våra skördar har tyvärr fått ta stryk.

Hade varit roligt att få låta min son få njuta av livets goda även efter semestern
 
Svar: var 3e timme

Vår lilla markplätt befinner sig till största delen på vårt hus baksida. Den ligger ganska rakt söderut och det finns inget/marginellt som kan skugga. Det betyder att från tidig vår till sen höst måste allt som ska överleva vattnas, och eftersom man tacksamt nog har en semester där i mitten dör allting då när man är borta en vecka eller två. Det vore ju en sak om det bara var gräsmattan som var gul och ful, men så roligt har vi inte.
Så, det vore helt enkelt väldigt trevligt att kunna fixa lite bevattning även när man inte är hemma och solen skiner!
 
J
Den vattnar var 3:e timme.
Med automatisk bevattning kan jag använda tiden jag sparar till att ägna mer tid åt min gamla mor.
 
H
Svar: var tredje timme
Motivering: har precis fyllt mina pallkragar på vårt fritidshus med det som jag tror klarar lång tid mellan vattningarna. Om jag hade haft detta systemet så behöver jag inte tänka på det eller var orolig för besk rädisor och annat som torkar bort.
 
P
Svar: var tredje timme.

Vi har inför den här sommaren skaffat växthus och det vore fantastiskt skönt att kunna ta med fru och barn på en liten kortare sommarresa utan att frun ska behöva oroa sig över bevattningen av odlingarna.

Happy wife, happy life. Hjälp mig!!
 
Var 3:e timme

Jag hoppas på en varm och skön sommar. Och med ett bra bevattningssystem som går på sol så kan vi lämna trädgårdslandet några dagar och veta att grönsakerna får vatten medan vi svalkar oss i havet.
 
Fadai
Var 3:e timme. Jag köpte solcellsdriven bevattningsautomat av annat märke, den fungerade aldrig som tänkt. Men jag behöver/ vill ha/ trängtar efter ett fungerande system till växthuset för att maxa skörden denna sommar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.