E epw skrev:
Nej självklart inte, jag tycker såklart att man ringer och meddelar om man inte kan komma. Men med det sagt så tycker jag inte att man ber dom packa och dra för att man är 2 timmar sen. Det kan ju vara sjukdom eller vab eller vad som helst som är anledningen till detta. Problemet är som så många gånger förr kommunikationen. Man måste ju kunna prata med varandra.
Om du läser hela historien så var just den uteblivna ankomsten bara sista droppen.
 
  • Gilla
Josel och 6 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag har inte valt snickare själv mer än att de var dem som Trygghansa skickade ut för att skadereglera och har avtal med.
R Robert-san01 skrev:
Har talat med Trygg-Hansa om detta och de har inget med arbetet/avtal att göra. De står bara för pengarna. :(
Jag får inte ihop stycken ovan. I första stycket skriver du att Trygg Hansa har avtal med snickarna. I det andra skriver du att Trygg Hansa inte anser sig ha något med avtal att göra. Har Trygg Hansa ändrat inställning eller hur hänger det ihop?
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag får inte ihop stycken ovan. I första stycket skriver du att Trygg Hansa har avtal med snickarna. I det andra skriver du att Trygg Hansa inte anser sig ha något med avtal att göra. Har Trygg Hansa ändrat inställning eller hur hänger det ihop?
Trygg-Hansa har avtal med dem om skadebesiktning. Vill man att de skall reparera blir det ett nytt avtal mellan dig och snickaren. Trygg-Hansa står bara som garant för betalningen (-självrisk).
 
  • Gilla
Josel och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Trygg-Hansa har avtal med dem om skadebesiktning. Vill man att de skall reparera blir det ett nytt avtal mellan dig och snickaren. Trygg-Hansa står bara som garant för betalningen (-självrisk).
Ahh ok så du kunde ha valt en annan firma för att göra jobbet men du skulle då i alla fall fått det här anbudet (-självrisk) att ersätta det företag du valde med så är dom mycket dyrare så får du stå för mer själv?
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
E epw skrev:
Men med det sagt så tycker jag inte att man ber dom packa och dra för att man är 2 timmar sen. Det kan ju vara sjukdom eller vab eller vad som helst som är anledningen till detta.
Du har nog missat lite vad ts skrivit:

1. De kommer in och sätter upp skivorna fel.
2. När de ska riva de feluppsatta skivorna orsakar de skador på de kringliggande skivorna som inte har behövt bytas ut.
3. För att byta de numera skadade skivorna måste ”halva köket” nedmonteras, bl.a. köksskåp.
4. De åker på möte istället för till ts utan att meddela ts. Väldigt respektlöst beteende då det finns en stor risk att ts ställt om hela sin dag för att kunna ta emot hantverkarna. Jag har också svårt att tro att mötet tillkallades så akut att de inte hade två minuter att ringa ett samtal eller 30 sekunder för att skicka ett sms.

Om det är rätt eller inte att sparka ut hantverkarna låter jag vara osagt men de har visat bristande kompetens i såväl sitt yrke som i sitt bemötande med kund.
 
  • Gilla
  • Älska
jonle336 och 29 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Ahh ok så du kunde ha valt en annan firma för att göra jobbet men du skulle då i alla fall fått det här anbudet (-självrisk) att ersätta det företag du valde med så är dom mycket dyrare så får du stå för mer själv?
Exakt.
 
  • Haha
Nps
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Du har nog missat lite vad ts skrivit:

1. De kommer in och sätter upp skivorna fel.
2. När de ska riva de feluppsatta skivorna orsakar de skador på de kringliggande skivorna som inte har behövt bytas ut.
3. För att byta de numera skadade skivorna måste ”halva köket” nedmonteras, bl.a. köksskåp.
4. De åker på möte istället för till ts utan att meddela ts. Väldigt respektlöst beteende då det finns en stor risk att ts ställt om hela sin dag för att kunna ta emot hantverkarna. Jag har också svårt att tro att mötet tillkallades så akut att de inte hade två minuter att ringa ett samtal eller 30 sekunder för att skicka ett sms.

Om det är rätt eller inte att sparka ut hantverkarna låter jag vara osagt men de har visat bristande kompetens i såväl sitt yrke som i sitt bemötande med kund.
Status idag...

Kök under renovering med öppet tak som visar isolering och installationer, vit inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Jag är elektriker så jag har kopplat ur all el i skåpen åt dem.

De tyckte det skulle vara ok att skarva skivorna ovan överskåpen och låta det vara så bakom listen mellan skåpet och taket.
 
S
Byt försäkringbolag när det lugnat sig och hänvisar till den dåliga hanteringen.

Vad menar du med att arbetsledaren vill veta av dig. Har du inte avtalat med byggfirman?
 
  • Gilla
tobl002 och 1 till
  • Laddar…
P
R Robert-san01 skrev:
Status idag...
Den där skadan borde du nog anmäla till ditt försäkringsbolag.
Nej, jag skämtar inte. Skadan är väl nu större än den ursprungliga?
 
  • Gilla
linneac och 9 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Byt försäkringbolag när det lugnat sig och hänvisar till den dåliga hanteringen.

Vad menar du med att arbetsledaren vill veta av dig. Har du inte avtalat med byggfirman?
Får se hur det går. Är lagom imponerad över Trygg-Hansa just nu.

Ja, han påstår att vi inte har något med varandra att göra och att jag hittar på allt.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P pmd skrev:
Den där skadan borde du nog anmäla till ditt försäkringsbolag.
Nej, jag skämtar inte. Skadan är väl nu större än den ursprungliga?
Det har jag försökt. De hänvisar till att de inte har något med återställningen att göra.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P
Det har de kanske rätt i, men nu har du ju fått en ny skada.
 
  • Gilla
henric78 och 6 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det har de kanske rätt i, men nu har du ju fått en ny skada.
Det är lite därför jag börjar överväga att anmäla det för skadegörelse. Tror det är svårt annars att få något på försäkringen.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
V
K Kane skrev:
Först ingen nyckel och sedan ett möte....
Finns det någon ursäkt att inte höra av sig om man har bokat tid 07:00 utan kunden måste jaga dem?
Vafan skärp er. De är ett möte, vad som helst kan komma i vägen. Så jäkla lättkränkt kan väl ingen vara.

Va spelar de för roll. Dem kanske kan sin sak o många vill åt dem därav många möten, telefon samtal mm. Man vet ju hur sin egen arbetsdag ser ut
 
  • Arg
  • Haha
  • Gilla
hardon och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.