51 693 läst · 123 svar
52k läst
123 svar
Hantverkare som förstör mer än de åtgärdar
Om du läser hela historien så var just den uteblivna ankomsten bara sista droppen.E epw skrev:Nej självklart inte, jag tycker såklart att man ringer och meddelar om man inte kan komma. Men med det sagt så tycker jag inte att man ber dom packa och dra för att man är 2 timmar sen. Det kan ju vara sjukdom eller vab eller vad som helst som är anledningen till detta. Problemet är som så många gånger förr kommunikationen. Man måste ju kunna prata med varandra.
R Robert-san01 skrev:
Jag får inte ihop stycken ovan. I första stycket skriver du att Trygg Hansa har avtal med snickarna. I det andra skriver du att Trygg Hansa inte anser sig ha något med avtal att göra. Har Trygg Hansa ändrat inställning eller hur hänger det ihop?R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 823 inlägg
Trygg-Hansa har avtal med dem om skadebesiktning. Vill man att de skall reparera blir det ett nytt avtal mellan dig och snickaren. Trygg-Hansa står bara som garant för betalningen (-självrisk).Alfredo skrev:
Ahh ok så du kunde ha valt en annan firma för att göra jobbet men du skulle då i alla fall fått det här anbudet (-självrisk) att ersätta det företag du valde med så är dom mycket dyrare så får du stå för mer själv?R Robert-san01 skrev:
Du har nog missat lite vad ts skrivit:E epw skrev:
1. De kommer in och sätter upp skivorna fel.
2. När de ska riva de feluppsatta skivorna orsakar de skador på de kringliggande skivorna som inte har behövt bytas ut.
3. För att byta de numera skadade skivorna måste ”halva köket” nedmonteras, bl.a. köksskåp.
4. De åker på möte istället för till ts utan att meddela ts. Väldigt respektlöst beteende då det finns en stor risk att ts ställt om hela sin dag för att kunna ta emot hantverkarna. Jag har också svårt att tro att mötet tillkallades så akut att de inte hade två minuter att ringa ett samtal eller 30 sekunder för att skicka ett sms.
Om det är rätt eller inte att sparka ut hantverkarna låter jag vara osagt men de har visat bristande kompetens i såväl sitt yrke som i sitt bemötande med kund.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 823 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 823 inlägg
Status idag...T Trunk skrev:Du har nog missat lite vad ts skrivit:
1. De kommer in och sätter upp skivorna fel.
2. När de ska riva de feluppsatta skivorna orsakar de skador på de kringliggande skivorna som inte har behövt bytas ut.
3. För att byta de numera skadade skivorna måste ”halva köket” nedmonteras, bl.a. köksskåp.
4. De åker på möte istället för till ts utan att meddela ts. Väldigt respektlöst beteende då det finns en stor risk att ts ställt om hela sin dag för att kunna ta emot hantverkarna. Jag har också svårt att tro att mötet tillkallades så akut att de inte hade två minuter att ringa ett samtal eller 30 sekunder för att skicka ett sms.
Om det är rätt eller inte att sparka ut hantverkarna låter jag vara osagt men de har visat bristande kompetens i såväl sitt yrke som i sitt bemötande med kund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 9 823 inlägg
Jag är elektriker så jag har kopplat ur all el i skåpen åt dem.
De tyckte det skulle vara ok att skarva skivorna ovan överskåpen och låta det vara så bakom listen mellan skåpet och taket.
De tyckte det skulle vara ok att skarva skivorna ovan överskåpen och låta det vara så bakom listen mellan skåpet och taket.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 823 inlägg
Får se hur det går. Är lagom imponerad över Trygg-Hansa just nu.S sinuslinus skrev:
Ja, han påstår att vi inte har något med varandra att göra och att jag hittar på allt.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 823 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 823 inlägg
Vafan skärp er. De är ett möte, vad som helst kan komma i vägen. Så jäkla lättkränkt kan väl ingen vara.K Kane skrev:
Va spelar de för roll. Dem kanske kan sin sak o många vill åt dem därav många möten, telefon samtal mm. Man vet ju hur sin egen arbetsdag ser ut