Om klipparen har kapacitet till den riktigt stora gräsmattan så är det bra, annars inte så bra.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Eller om den är RIKTIGT stor så har man 2 robotgräsklippare som tar en del var. Det är bra.
Fördelarna är främst att du får en finare gräsmatta, som du kan gödsla och hålla borta mossan från.
Jobbet att klippa är liksom bonus ;-)
 
M MariaStenmark1 skrev:
Vilken rekommenderar ni? antar att man behöver installera skiten också :) Har googlat lite. Clas Ohlson verkar ha såna installationer [länk] eller tror ni att jag kan lösa den pucken själv?

Är ite så tekniskt av mig. Jobbar på ett byggföretag men inte med själva bygget, har hand om deras it. Så, ja ni förstår Im not the handy guy

Clas Ohlsons fixar-tjänst är begränsad till vissa område i Sverige.
Kan du hålla i en hammare och slå ner små plastspik i gräsmattan, klippa av en kabelbit, läsa enkla instruktioner så bör du kunna installera en robotklippare.
Youtube har massor av instruktionsfilmer som visar arbetsgången.

Tomtstorlek och ev. marklutning kan avgöra vilken klipparmodell som bäst passar.
 
C
M MariaStenmark1 skrev:
Vilken rekommenderar ni?
Hur stor är "riktigt stor"?
Många gillar ju Husqvarna Automower och då är det 450X som är den "stora" modellen, upp till 5 000 m², men det går att pressa den lite.
Har du större kan man som sagts köra två st. Har man jättestor gräsmatta finns sedan nästa kategori med "proffsmaskiner", men då är man i en annan prisklass också.
 
EliasNilsson10 EliasNilsson10 skrev:
Har en riktigt stor gräsmatta är det bra med robotgräsklippare?
Hej Ryobi med 4ah batteri .Har gräsmatta på 2700.kvm. inga problem.går ca 2.5-3H beroende hur högt gräset är. Jag klipper m-onsd- fredag.
Den går då 10.30 - 13.00. Nu när gräsmattan redan är klipp flera ggr. Ca 46:- i månaden i El.
 
EliasNilsson10 EliasNilsson10 skrev:
Har en riktigt stor gräsmatta är det bra med robotgräsklippare?
Har 2700kvm inga problem Ryobi med 4ah batteri
 
M MariaStenmark1 skrev:
Vilken rekommenderar ni? antar att man behöver installera skiten också :) Har googlat lite. Clas Ohlson verkar ha såna installationer [länk] eller tror ni att jag kan lösa den pucken själv?

Är ite så tekniskt av mig. Jobbar på ett byggföretag men inte med själva bygget, har hand om deras it. Så, ja ni förstår Im not the handy guy
Robotgräsklippare är mer IT än hantverk. Det enda kroppsarbetet är att lägga kabeln och då är det bra med ett gott logiskt tänk.
 
Har nu problem med Roboyagin " Robotklipparen " den visar olika felkoder, 101 / 102 / 36? något .
Verkligen hopplöst att försöka finna kod lista till maskinen på nätet, Det kan vara ett skit fel som tar veckor
innan man får åter, åker in till Bauhaus i morgon fredag , Ringde Bauhaus supporten de trodde 1 månad på verkstad, vi får se vad som händer. inköptes sep 2021.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.