Har gjutit betongplatta för garage. Blev en "ås" på ca 1 kvadratmeter där ytan har krackelerat. Planerar att lägga golvplattor i plast så det är inte hela världen. Dessutom ska förmodligen en vägg uppföras rakt över denna fläck. Ska man våga sig på att handslipa med diamantkopp? Jag gissar ju som sagt att det bara är en ful hinna som kommer att sprättas loss om man skulle börja skrapa på den.
 
  • Krackelerad ytan på en nyligen gjuten betongplatta med reflektion av träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P pasp skrev:
Har gjutit betongplatta för garage. Blev en "ås" på ca 1 kvadratmeter där ytan har krackelerat. Planerar att lägga golvplattor i plast så det är inte hela världen. Dessutom ska förmodligen en vägg uppföras rakt över denna fläck. Ska man våga sig på att handslipa med diamantkopp? Jag gissar ju som sagt att det bara är en ful hinna som kommer att sprättas loss om man skulle börja skrapa på den.
Efter att ha borstat bort "betongskinnet" kunde jag handslipa ytan med en diamantkopp. Blev hur bra som helst. Dammade som attan, men kunde ju passa på att göra detta innan väggarna är på plats.
 
P pasp skrev:
Efter att ha borstat bort "betongskinnet" kunde jag handslipa ytan med en diamantkopp. Blev hur bra som helst. Dammade som attan, men kunde ju passa på att göra detta innan väggarna är på plats.
Har en liknande sits med betongplatta för uterum där ena hörnet (ca 1kvm) blev ca 1cm högre än resterande platta. Slipade du med diamantkopp på vinkelslip, vilken storlek på maskin hade du i såfall, funderar på om det räcker med 115, eller 125?
 
Körde med vinkelslipen från Jula (Meec Tools) i kombination med 115 mm diamantkopp. Får vara lätt på handen och kolla av efterhand hur ytan ser ut bakom dammet. För det dammar en hel del! I mitt fall blev det tillräckligt bra och det var ju som sagt ett garagegolv som inte behöver vara 100 % slätt.
 
  • Gilla
Buford
  • Laddar…
P pasp skrev:
Körde med vinkelslipen från Jula (Meec Tools) i kombination med 115 mm diamantkopp. Får vara lätt på handen och kolla av efterhand hur ytan ser ut bakom dammet. För det dammar en hel del! I mitt fall blev det tillräckligt bra och det var ju som sagt ett garagegolv som inte behöver vara 100 % slätt.
Jag körde på idag, med motsvarande från Biltemas sortiment. Det regnade så det blev mest en vattnig soppa som skvätte, men det dammade inte i alla fall :D
Körde bara en bit för att testa men det gick över förväntan, så jag tar mig gladeligen an resten framöver. Tror grannarna uppskattar om jag ligger lågt i påsk dock :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.