Hej! Har ett badrum med fräscha väggar men sunkigt golv (se bifogad bild). Det känns slitet, glansigt på sina ställen och matt på andra. Jag har provat en omgång med klinkerolja men det gav ingen effekt. Likaså är fogarna väldigt ojämna i färgerna. Halvdana färgval överlag.

Har ni några smarta tips? Ska jag prova med fler omgångar klinkerolja? Kan man fylla i fogarna? Har hört att man kan måla klinker men är tveksam till resultatet? El lägga nytt klinker men det känns som att det kosta väl mycket tid och pengar...
 
  • IMG_0184.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Slitet golv i ett badrum, verkar konstigt, är det inte kalk istället? Skura en omgång med avkalkning och måla sen fogarna i någon mörk färg.
 
Kanske kratsa ur fogen och foga om? Vad jag förstår ett tidsödande jobb, men det är ju fogen som ger helhetsintrycket.

Måla fogen har jag provat för många år sedan och blev inte riktigt nöjd över mitt eget resultat. Svårt att få det bra. (Eller också var det jag som gjorde fel)

EDIT: Finns också flera trådar här på forumet som handlar om "klinker på klinker". Kan ju vara ett sätt att göra det fräscht relativt kostnadseffektivt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.