W WFD skrev:
Hur menar du att man ska trycka? Jag själv brukar sällan använda något extremt tryck när jag slipar
Sjukt irriterande om man knappt kan trycka alls vilket är fallet med de sämsta på marknaden.
Men enligt länkarna @Demmpa skickade så förnämligt ovan så ska den vara typ OK :)
Skärmbild av en diskussionstråd om erfarenheter av en bänkslipmaskin på ett byggforum.
 
  • Gilla
WFD
  • Laddar…
henq henq skrev:
Nån som provat denna?
Mest rädd för att den är för klen och att man inte kan trycka utan att den stannar.
[bild]
Köpte precis denna, vibrerar som bara den! Slipstenarna verkar vara obalanserade, utan dessa går den fint. I övrigt verkar den väldigt prisvärd, går tyst men har inte slipat något ännu.
 
R ress skrev:
Köpte precis denna, vibrerar som bara den! Slipstenarna verkar vara obalanserade, utan dessa går den fint. I övrigt verkar den väldigt prisvärd, går tyst men har inte slipat något ännu.
En slip som kräver att man tar bort slipstenarnana för att den ska fungera som tänkt kan väl knappast anses prisvärd?:thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Heij83 och 6 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
En slip som kräver att man tar bort slipstenarnana för att den ska fungera som tänkt kan väl knappast anses prisvärd?:thinking:
Jag förstår hur du tänker men om det bara är ocentrerade stenar som lätt kan avhjälpas kanske den kan det. Kanske stenar med bättre kvalitet löser problemet. Eller lite TLC med en sån här:

Röd kakelfogtång med svart metallhuvud för justering och underhåll av kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ress och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske stenar med bättre kvalitet löser problemet.
Ja kanske. Kanske inte. Axeln kan också slå aningen vilket inte märks om man kör utan stenar. Hursomhelst tycker jag det är lite magstarkt att klassa en pryl som out of the box "vibrerar som bara den" som prisvärd. Problemet kan va lättåtgärdat, eller svåråtgärdat. När man summerar det hela i slutändan och väger in extra tid o pengar man lagt ner för att få maskinen att fungera kan man dra slutsatsen om den var prisvärd eller inte.
 
Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag förstår hur du tänker men om det bara är ocentrerade stenar som lätt kan avhjälpas kanske den kan det. Kanske stenar med bättre kvalitet löser problemet. Eller lite TLC med en sån här:

[bild]
Jag har en avrivare lik denna, och en billig bänk-maskin som vibrerar mer än jag skulle önska (även om den står still på bänken)

Men jag funderar på hur/hur mycket/länge etc man behöver köra den där för att få ordning på skivan.
Har jagat efter en bra youtube-instruktion utan framgång och farsan som jag fick den av trillade av pinn i våras, så där finns ingen hjälp att få.

(Sen kan givetvis obalansen finnas på annat håll i stenen, medveten om att det inte är ett universalverktyg)
 
R
Nån som har koll på vad ett 4ah batteri ligger på i pris just nu hos Lidl?
 
Tyvärr tycks det nya slangpaketet med pilotlåga vara helt slutsålt i Tyskland så det kan inte levereras som reservdel till oss med äldre maskiner för tillfället.
 
Nån som vet vad Aqua Stop-universaltätning är för produkt?
Som Lidl har denna vecka.
Kan man tex täta små sprickor i en källare för att stoppa mindre mängder fukt att tränga in?
 
Cheesen
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nån som vet vad Aqua Stop-universaltätning är för produkt?
Som Lidl har denna vecka.
Kan man tex täta små sprickor i en källare för att stoppa mindre mängder fukt att tränga in?
Kanske från utsidan.... Men då funkar nog den klassiska mattan bättre.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Kanske från utsidan.... Men då funkar nog den klassiska mattan bättre.
OK, så det är bara avsett för utsidan. Tack för input!
 
Cheesen
Dan1891 Dan1891 skrev:
OK, så det är bara avsett för utsidan. Tack för input!
Ja det brukar vara så sådana produkter fungerar. Den ska appliceras där vattnet tränger in.
 
  • Gilla
EKAB
  • Laddar…
C
it-snubben it-snubben skrev:
Sådärja, lite sent ute men jag lyckades lägga vantarna på den sista vinkelmätaren i Sundsvall.

En sådan dyrgrip måste bevakas ordentligt så jag har hjälp av det tunga gardet
Ha ha, här sålde de ut de sista vinkelmätarna nu med 30% rabatt på kampanjpriset = 104 spänn.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.