Det ser inte ut att vara några större fel på den där. Vad innebär 'rädda'? Hur ser det ut invändigt?
 
useless useless skrev:
Det ser inte ut att vara några större fel på den där. Vad innebär 'rädda'? Hur ser det ut invändigt?
Är inte kunnig på detta område, men jag skulle vilja renovera upp den och ha som sommarstuga.
 
Räddas? Möjligen lite riktning och byta tak, såg iofs inte ut att vara någon brådska. Sen vet jag inte om man vill rödfärga den eller ha den sådär, kanske den behöver något.

Bottenstockar brukar kunna vara murkna de är inte så komplicerade. Ska den plockas ner och flyttas så skulle jag väl byta ev dåliga stockar.
 
  • Gilla
Cissi 123
  • Laddar…
V Vardon skrev:
Räddas? Möjligen lite riktning och byta tak, såg iofs inte ut att vara någon brådska. Sen vet jag inte om man vill rödfärga den eller ha den sådär, kanske den behöver något.

Bottenstockar brukar kunna vara murkna de är inte så komplicerade. Ska den plockas ner och flyttas så skulle jag väl byta ev dåliga stockar.
Den ska stå där lär kolla med en firma vad det kan kosta att total renovera denna. Alternativet är att jag fått en tomt att bygga på , men den är total orörd. Denna stuga finns det både vatten och el till. Vilket blir billigaste alternativet ?
 
Bilderna visar inga konstigheter. Det ser torrt och hyfsat rakt ut. Taket behövs bytas inom kort.

Så för att svara på dina frågor behöver vi veta hur det ser ut invändigt och vad ni har tänkt för standard.
 
useless useless skrev:
Bilderna visar inga konstigheter. Det ser torrt och hyfsat rakt ut. Taket behövs bytas inom kort.

Så för att svara på dina frågor behöver vi veta hur det ser ut invändigt och vad ni har tänkt för standard.
Ok tack så mycket. Återkommer med bilder inne från
 
Hängrännor på minst farstukvisten skulle inte skada heller, så inte så mycket regnvatten stänker upp på fasaden
 
  • Gilla
Cissi 123
  • Laddar…
Den där skall säkert kunna hänga med ett par tre hundra år till. Om någon knut börjar se lindrigt angripen ut så går det att spika en knutlåda runt den som skydd. Nedersta stockvarvet är antagligen dåligt och måste bytas och så behöver det grävas bort litet jord på en sida för att få litet höjd på stenfoten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.