Fått in myror i toaletten sedan även i köket. På toaletten lade jag ut lös granulat och de försvann men dök upp i i köket och där vill jag inte strö ut det så fick två dosor av Anticimex och köpte två i järnaffären. Hur lång tid brukar de ta innan de har effekt?
 
Jag tycker att myror inomhus brukar vara där under några dagar och sedan försvinna eftersom det inte är gynnsamt för dem att vara där. Undantaget är om det skulle vara gynnsamt för dem någonstans inomhus. Exempelvis för att det är blött och ruttet någonstans. Myrorna kan indikera en vattenskada om det vill sig illa.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Kika även i blomkrukorna…… dom boar gärna där med
 
  • Gilla
johnjensen
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Jag tycker att myror inomhus brukar vara där under några dagar och sedan försvinna eftersom det inte är gynnsamt för dem att vara där. Undantaget är om det skulle vara gynnsamt för dem någonstans inomhus. Exempelvis för att det är blött och ruttet någonstans. Myrorna kan indikera en vattenskada om det vill sig illa.
Jo, vattenskada är en av sakerna man tänker på och de gillar mögelsvamp har jag läst. Lite lurigt bara att det är på tre olika ställen nästan samtidigt.
 
Var glad att de inte är hästmyror. Mina föräldrar fick hästmyrer första året i deras nybyggda hus i skogen. Finns inga fäller för dem, belägringskrig är de enda som fungerar enligt anticimex. Min stackars mor som är dörädd för myror vaknade upp med myror i sängen och myror som kom ut ur ventilationen. Dagen efter köpte hon upp ett helt lager myrr. Lycka till med dödandet. Myror är satan, kill kill kill!
 
  • Gilla
johnjensen
  • Laddar…
BirgitS
Jag brukade torka av köksgolvet med hushållspapper med ättika på eftersom det tar bort myrornas doftspår och vissa år även tejpa längs golvlisten i köket. Men om någon månad eller så försvinner de för att de hittar mer mat utomhus och inte behöver ge sig på långa sökvägar inne.
 
  • Gilla
johnjensen
  • Laddar…
C
johnjensen johnjensen skrev:
Hur lång tid brukar de ta innan de har effekt?
Om de faktiskt visar intresse för, och äter av betet så går det ganska fort.
Dock är detta långt ifrån alltid fallet, och i så fall är det så klart verkningslöst.
 
C cpalm skrev:
Om de faktiskt visar intresse för, och äter av betet så går det ganska fort.
Dock är detta långt ifrån alltid fallet, och i så fall är det så klart verkningslöst.
Såg själv och som visas på filmen tyckte jag det verkade som att de bara klev över betesdosorna. Men de flesta är borta nu. Ser någon enstaka ibland. Köpte två andra med honung i som jag placerade vid dörren och kanske de som gjorde det?

Men några myror ser man ibland men de verkar helt förvirrade.
 
C
johnjensen johnjensen skrev:
Såg själv och som visas på filmen tyckte jag det verkade som att de bara klev över betesdosorna.
Ja, tyvärr är så ofta fallet. Men är de nästan borta nu så har de nog gått i någon dosa iallafall.
Vi har problem med kräsna myror som ratar betet. Har försökt med så gott som alla tillgängliga produkter men har nu börjat experimentera med egna beten.
 
  • Gilla
johnjensen
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja, tyvärr är så ofta fallet. Men är de nästan borta nu så har de nog gått i någon dosa iallafall.
Vi har problem med kräsna myror som ratar betet. Har försökt med så gott som alla tillgängliga produkter men har nu börjat experimentera med egna beten.
Om man har myror under plattorna bara att lyfta up dom sen tar man gasolbrännare så är dom snart borta dom flesta och äggen med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.