P
harry73 harry73 skrev:
Men då hade hon ju rätt. Vem sitter och surfar bland privata hemsidor idag
Jag tror inte att Uusman enbart syftade på privata hemsidor. Numera kallas väl f.ö. en hel del av dem bloggar och bland dessa finns det en del som har mycket stora besökssiffror (och drivs av s.k. influensare).

En del privata hemsidor är forum …
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
harry73 harry73 skrev:
Men då hade hon ju rätt. Vem sitter och surfar bland privata hemsidor idag
Alla som använder sociala medier.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Planlöst skrollande i flödet på Facebook i istället, skillnaden är minimal
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P polaris78 skrev:
undrar just vem som har "noll insikt"...
sist jag kollade så var innehav och intagande av olagliga substanser som knark olagligt..plus att priserna på dessa substanser och oförmågan till att sköta ett jobb när man pundar gör att dessa pundare oftast är ute och stjäl och gör all tänkbar jävelskap för att få ihop olagliga pengar till nästa rus.. antalet pundare som lever ett hederligt ärligt liv där man jobbar osv är iaf jäkligt få.. men fortsätt fantisera för all del och försöka få det hela till nån klassfråga där allt är nån annans fel.. det är så det brukar låta på alla pundare och kåkfarare..
Det är så att knark är väldigt vanligt i staden Stockholm vi pratar om hundratusentals människor som tar knark. Detta är vanliga människor som jobbar. Hur får de pengar till det? Från jobbet. Inte går de runt och snor saker.
Du skrev att knarkare skulle sitta inne. Gäller det även dessa i Stockholm? Hur är det med fattiga som inte kan betala? Förr fanns det fängelse för sådana. Du kan inte betala det blir fängelse.
Det är alltid så att om man kan mycket om saker. Så blir det svårt att säga generella saker.
Det fanns en historia om att några grodor skulle flyttas från en bäck i England. Och den lokala unga kvinnliga politikern på orten , var helt säker på att gick bra. Men den lokala biologen som studerat dem i 40 år var osäker.
Orsaken är att om du kan en massa detaljer så blir det svårare att uttala sig svepande.
 
H hempularen skrev:
Här i området fanns ett ”svarthotell” för utländska hantverkare till nyligen. Det drevs av en ”prominent” affärsinnehavare vid spånga torg. Periodvis har han haft över 30 hyresgäster i en vanlig villa. Nu säljer han huset, en hyresgäst lämnade en skrotbil på tomten. Den välkända företagaren flyttade bilen till en parkering i närheten som hör till en radhussamfällighet. Men det fanns vittnen, efter hot om polisanmälan försvann bilen. Troligen står den på gatan här någonstans...

Så kan man också lösa det.
Tror jag vet vilket du menar, vad hände med huset?
 
Unikt namn
P pmd skrev:
Att använda narkotika är ett ungefär lika offerlöst brott som att flytta på någon annans bil som står på ens mark.
Lite ot.... men nog finns det offer i knarkvärlden om man ser bortom Hollywoods romantiska bild av gräsrökaren som har munchies.
Dvs dristributionsledet som står för lejonparten av allt dödligt vapenvåld, och de sociala spillror som fastnar i tyngre missbruk med kriminalitet som enda väg till nästa fix.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Lite ot.... men nog finns det offer i knarkvärlden om man ser bortom Hollywoods romantiska bild av gräsrökaren som har munchies.
Dvs dristributionsledet som står för lejonparten av allt dödligt vapenvåld, och de sociala spillror som fastnar i tyngre missbruk med kriminalitet som enda väg till nästa fix.
Japp. Tack staten för att barn dör i onödan.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Lite ot.... men nog finns det offer i knarkvärlden om man ser bortom Hollywoods romantiska bild av gräsrökaren som har munchies.
Det finns brottsoffer i alla "världar", men alla som använder droger orsakar inte offer. Den största orsaken till drogrelaterad överdödlighet i Sverige torde f.ö. vara lagstiftningen.
 
  • Gilla
Falckman och 1 till
  • Laddar…
Har väl nämnts många gånger innan, men dra ut bilen på allmän väg. Det tipset fick jag av polisen en gång för länge sedan när en bil dumpades på företagets parkeringsplats (plats för 4 bilar).

Sen är det ju tyvärr så att lagar och regler är inte bättre än de som stiftar dessa och sedermera utövar tillsyn av dessa. Vapenlagstiftningen är ett utmärkt exempel. Det är i Sverige förbjudet att inneha ett skjutvapen utan licens. Det är knappt man får ha en liten salutkanon utan tillstånd. Att få licens är väldigt svårt, speciellt för annat än jaktvapen. För pistoler krävs medlemskap, skytteprov, aktivt medlemskap i klubb osv osv.

Sverige har ett stort problem med att kriminella skjuter på varandra med ofta vapen av militär grad, men även licenspliktiga pistoler är en favorit i dessa kretsar. Handgranater är vanligt förekommande. Mordstatistiken ligger topp i Europa.

Politikernas lösningar? Skärp vapenlagstiftningen!!! Jo tjena. De enda som drabbas är vanligt folk som vill ut i skogen och jaga, eller skjuta med sin lagligt inhandlade 9mm på skyttebana för det rena nöjets skull. De verkliga bovarna bryr sig inte...

Förlåt för OT, men kunde inte hålla mig

/S
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Sätt in en annons i valfritt media med lokal spridning där du uppmanar ägarna (ej namngivna då) till bilarna att snarast hämta sina övergivna bilar på uppgiven adress. Se till att uppge att de stått där minst ett år.
Om du har tur har bilarna försvunnit nästa morgon. Du kan ju enbart anta att det är bilarnas rätta ägare som sett annonsen och hämtat dem. Gud förbjude att någon obehörig skulle ha stulit dem.
 
Ja, för ett pappersspår är ju det bästa man kan skaffa sig om man själv ska göra något olagligt…

Det finns inget skäl att krångla till det här. Lagen är dysfunktionell och rejält tiltad till fastighetsägares nackdel. Att runda (bryta mot) den är praxis.

Släpa iväg och tig.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, för ett pappersspår är ju det bästa man kan skaffa sig om man själv ska göra något olagligt…

Det finns inget skäl att krångla till det här. Lagen är dysfunktionell och rejält tiltad till fastighetsägares nackdel. Att runda (bryta mot) den är praxis.

Släpa iväg och tig.
Vari ligger det olagliga att be ägaren till ett fordon att avlägsna det?
Fordonet har parkerats av någon okänd. Fastighetsägaren har ingen skyldighet att kontrollera att det är rätt ägare som hämtar fordonet.
Det hade ju varit en annan sak om man skrev "Det står två bilar på min fastighet, först till kvarn får dem."
 
P
K Karl Olssvan skrev:
Det är så att knark är väldigt vanligt i staden Stockholm vi pratar om hundratusentals människor som tar knark. Detta är vanliga människor som jobbar. Hur får de pengar till det? Från jobbet. Inte går de runt och snor saker.
Du skrev att knarkare skulle sitta inne. Gäller det även dessa i Stockholm? Hur är det med fattiga som inte kan betala? Förr fanns det fängelse för sådana. Du kan inte betala det blir fängelse.
Det är alltid så att om man kan mycket om saker. Så blir det svårt att säga generella saker.
Det fanns en historia om att några grodor skulle flyttas från en bäck i England. Och den lokala unga kvinnliga politikern på orten , var helt säker på att gick bra. Men den lokala biologen som studerat dem i 40 år var osäker.
Orsaken är att om du kan en massa detaljer så blir det svårare att uttala sig svepande.
Självklart finns det folk som röker på lite på festen på helgen men i övrigt har jobb boende och sköter sig och tar knark för lagligt intjänade pengar.. Absolut och ja även om dessa "pundar" så är det ju inte den gruppen jag tänker på när jag pratar om pundare som stjäl och som parkerar skrotbilar på annans mark det är liksom lite längre ner längs vägen ner i knarkarens / pundarens värld..

Dom jag lägger i pundar facket är dessa som med olagligheter och utan jobb lever pundar liv där man stjäl och med alla tänkbara ofta olagliga lösningar ska ha in pengar till nästa rus.. lagligt jobb och leverne är sen länge inte ett alternativ för dessa..

Dock är det ju så att innehav och intag av olagliga substanser är olagligt i sverige så även den första gruppen jag beskrev skulle behöva klämmas åt hårdare till efterlevnad av svensk lag och att det glorifieras av många borde verkligen göras något åt , framförallt borde det hållas längre bort från vanligt folk än det är idag. Det är ett skit som inte för nånting gott med sig.. och ofta leder till missbruk och pundarliv
 
harry73
K kindvall skrev:
Vari ligger det olagliga att be ägaren till ett fordon att avlägsna det?
Jag tror inte att det är problemet. Problemet är snarare att det för de flesta inte är så attraktivt att hämta en gammal skrotfärdig bil från en annan fastighet. Framförallt inte om man aldrig kan sätta den på ditt namn, och det går inte heller att lämna den på skroten.
Så det rimliga är att man sätter en annons i tidningen och man har fortfarande bilen kvar på tomten.
Då är det bättre att inte krångla till det och bara släpa den till närmsta allmän plats och inte säga så mycket om det.
 
P
P polaris78 skrev:
Dock är det ju så att innehav och intag av olagliga substanser är olagligt i sverige så även den första gruppen jag beskrev skulle behöva klämmas åt hårdare till efterlevnad av svensk lag och att det glorifieras av många borde verkligen göras något åt , framförallt borde det hållas längre bort från vanligt folk än det är idag. Det är ett skit som inte för nånting gott med sig.. och ofta leder till missbruk och pundarliv
Enklaste och bästa sättet att bli av med illegal droganvändning är att göra den legal. Det skulle också minska en del följdbrottslighet. Inte all förstås, men jag prenumererar inte på den svenska modellen med nolltolerans för allt dåligt. Minimering är bättre.

Alla typer av narkotikaklassade medel bör dock inte legaliseras, helt enkelt för att det finns en stor spännvidd när det gäller egenskaperna bland dessa. I dagliga diskussioner klumpas dock alla droger (utom alkohol och tobak av någon underlig anledning) ihop och betraktas av många okunniga som livsfarliga för båda användaren och allmänheten.

Detta dysfunktionella sätt att betrakta fenomenet kostar oss många liv och mycket pengar i onödan varje år.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.