j.f.s
Svar: 18 tvättar testades

Jag har förvisso en tvätt men den har gjort sitt. Hål på slangen, rost i kompressorn och inga tillbehör är hela längre. Har spanat mycket och varit nära att köpa ny men som så ofta måste annat prioriteras. Skulle verkligen behöva en ny och då gärna en kraftfull som denna så avloppet kan spolas då det nu börjat klucka betänkligt i vasken.
 
Svar: 18 högtryckstvättar testades. ("Vi testade 18 st högtryckstvättar i olika storleksklasser.")

Varför just jag behöver en högtrycktvätt?

Vår uppfart enligt Google Streetview, foto taget 2010:
Smutsig uppfart med stenläggning i behov av högtryckstvättning.
Vi har ägt stugan i tre år, och jag visste inte om mönstret i stenläggningen förrän precis nu. Hjälp oss få stenläggningens mönster i dager igen!
 
18 st högtryckstvättar testades.

Nyköpt hus med gammalt avlopp,
vi har redan hunnit räkna till två stopp.
Spolbilsjour gånger två är inte så najs,
nästa gång vill jag kunna spola bort mitt eget bajs.
Frihet i att kunna spola sina egna rör,
eller att bilarna får sig en finare exteriör.
Med denna vinst hade det varit toppen,
att få känna sig som en husägare på riktigt och lösa de egna stoppen.
Samtidigt kunde det få bort grannens smil,
när han inte längre har gatans renaste bil.
 
18 stycken testades! Skulle ha behov av en effektiv ny högtryckstvätt för att hålla trädgård, fasad och vår stora tomtgräns mot gatan i trim.
 
Har byggt hus på landet med gegg på vägarna.
Behöver en högtrycks tvätta för att tvätta bilen.
Någon av de 18 stycken högtrycks tvättarna.
 
18st var med i testet.

Jag och min sambo köpte för 2 månader sedan ett dödsbo och det syns tyvärr att det är ett dödsbo.
Både takpannor och fasad verkar förvånansvärt nog vara i relativt bra skick, men det ligger ett flera cm tjockt lager mossa på taket, den på 70-talet blåmålade fasaden är en mix av grå/svart och många andra delar som är så fruktansvärt täckta med många många år av allehanda smuts.

Det är ett riktigt renoveringsobjekt, men har chansen att bli en pärla igen, det behöver bara så mycket kärlek, kärlek som är svårt att ge utan dem rätta verktygen.
 
Hela 18 st!

Denna hade kommit väl till pass i ett nytt renoveringsobjekt, vi kommer behöva ta en sak i taget med bygget och börja inne. Med en ordentlig högtryckstvättning är jag övertygad om att vi skulle kunna bevara och njuta av det som redan finns på utsidan i några år till.
 
Svar: 18st testades det fanns dock bara en vinnare!

Motivering:
Som glad nybliven husägare så finns det gott om saker som ska spolas av och Nilfisken som jag har sedan tidigare börjar bli rejält trött. Så ge mig en injektion till vårmotivationen och låt mig vinna den bästa av bästa, dvs Husqvarna PW360
 
18 stycken :-D

Novis som nyligen flyttat in i hus och successivt samlar på mig massa prylar, båda nödvändiga och icke-nödvändiga som sig bör när man plötsligt har mer plats.
Högtryckstvätt saknas dock och känns väldigt användbar att ha. Hade gjort rent stenarna på uppfarten (inte gjort på 20 år!), gett bilen en omgång och sopkärlen med. Massa saker på tomten som behöver högtryckskärlek <3
 
18 st. högtryckstvättar testades

Varför jag borde vinna ............?

Avloppet dikterar när jag tarmen vågar tömma,
ta emot gäster är just nu bara att glömma.
När rensband och kemikalier tyvärr inte biter
växer avunden till dom som utan oro skiter.
Vatten med tryck .... kanske får det att strömma?

:giggle:
 
Rätt svar: 18 st.

Motivering: I förberedelserna för ett hemmaprojekt började jag läsa på Byggahus. Jag tyckte bygg var ett så roligt område så jag började nörda ner mig mer och mer hos er. Började därför att läsa till byggnadsingenjör på Chalmers. Nu har jag två år kvar och drömmer om mitt egenbyggda hus, en högtryckstvätt skulle därför vara den perfekta starten för den fattiga student som man är.
 
18st!

Aldrig har jag vunnit en liknande tävling, knappt ens Yatzy, närmast var när jag fick en stickling.
2022 - blivit med hus, altan, staket, bil och cyklarna två, utan en högtryck men det får väl gå. Vinner vi denna blir hemmafixet en dans, så tummarna hålls när vi nu har denna chans!

/Christer & Emilia
 
Svar: 18 stycken

Om jag skulle vinna så vill jag ge den till min pappa. Han är en mästare på att laga allt men nu börjar det bli svårt att hålla liv i hans gamla högtryckstvätt. Eftersom han är pensionär så unnar han sig sällan att köpa något nytt.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan tävlar vi ut en av vinnarna i vårt stora test av högtryckstvättar, en Husqvarna PW360. Den blev med sina goda egenskaper en av testpanelens favoriter. Nu kan den bli din!

Totalt värde: 3 500 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna högtryckstvätten, längst ner i den här tråden.

Fråga: Hur många högtryckstvättar testades i byggahus.se's stora test?

Svaret hittar du här: Test högtryckstvätt

Vinnaren utses torsdagen den 14 april.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
Det var 18st som testades.
Jag har ingen högtryckstvätt i sommarstugan, det vore underbart att slippa köra den jag har fram och tillbaka! En Husqvarna tvätt passar för övrigt perfekt då alla mina övriga trädgårdsprodukter är av det märket.
 
18st testades.

En sån här skulle vart perfekt inför sommaren då min andra precis lagt av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.