Hej alla!

Vi har funderingar på att bygga ett staket runt ungefär hälften av vår tomt i sommar (resterande del ramas in av höga buskar). Staketet ska hålla för vår ganska stora hund. Har fastnat lite för staket som görs av armeringsnät, känns som att det kommer bli tåligt, underhållsfritt och går att smälla upp rätt snabbt(?) Någon som satt upp ett staket byggt av armeringsnät och har lite bilder och tips kring vad man bör tänka på?

Värt att tillägga är att varken jag eller sambon har någon direkt snickarerfarenhet...
 
Till skillnad från tex gunnebostängsel så är armeringsjärn både vasst och ger väldigt otrevliga rostfläckar på kläder antingen direkt eller via hund. Det är dessutom rimligt bra att klättra på så Mao är det sällan använt som staket.

Ska ni absolut använda det så och är medvetna om nackdelarna så är det i vanlig ordning infästning med lämpligt avstånd som gäller utifrån mattans tjocklek men för både er egen och hundens skull slipa ner de vassa delarna
 
Tack för svar! Tanken är att de vassa delarna i nätet ska byggas in i träramar och att det ska klättra växter på staketet, vilket jag tänker bör lösa både vassa kanter och rost. Om någon har detaljerade bilder på liknande konstruktion tar jag tacksamt emot det, skissar fortfarande på hur det ska se ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.