Jag har en liten toalett i källaren. Det är oisolerad platta och ingen värme på toaletten. Det är alltså lite svalt på den här toaletten. I ett angränsande grovförråd har jag ett par radiatorrör som är framdragna och pluggade. Jag skulle alltså kunna sätta en radiator på den lilla toaletten och koppla på rören. Men toan är liten. Och jag har egentligen ingen bra plats för en radiator. Och så är det ju det där med städningen och det estetiska.

Jag funderar istället på att sätta ett värmepaket på andra sidan väggen och fläkta in varmluft till toan genom ett ca 100mm hål. Det skulle vara väldigt diskret. Och fläkten kopplar man så den går på när man släcker lyset på toletten. Då slipper man ljudet. Detta skulle också lösa ventilationsfrågan. Jag har frånluft i tvättstugan utanför toaletten. Så det är bara bra om toalettluften forceras ut den vägen.

Ett par frågor kopplat till detta:

Var finner jag ett lämpligt värmepaket? De flesta är dyra och väldigt överdimensionerade. Jag tippar på att jag behöver ca 200-300W i värme.

Kan man koppla flexslang mellan värmepaket och radiatorrör? Det blir ju så mkt enklare att bygga och underhålla på så sätt.

Tacksam för ideer och input.
 
Jag bumpar denna i förhoppning om lite bra ider.
 
Verkar lite överkurs med den lösningen. Det finns ju fina vattenburna vägghängda radiatorer som är höga men inte så breda t.e.x. Det bästa är att wc får en egen frånluftskanal också.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.