Hej. Vi ska riva en icke bärande vägg i vårat vardagsrum, och vi har redan plockat ner gipsskivorna jag vill använda dem till att bygga ett nytt rum på övervåningen.
Vi skulle dock även vilja använda resten av väggen där uppe, så min kanske lite dumma fråga är, Skulle det gå att slippa bräcka loss alla brädor, ta ner reglarna och bygga upp igen, utan helt ”enkelt” såga ner hela väggen i sjok, bära upp och sätta upp vägg på övervåningen? Känns som att även om det blir tungt så är det värt tidsmässigt, och man slipper förstöra den redan byggda konstruktionen. Är det önsketänkande? bilderna är på väggen framifrån och från sidan.
 
  • Icke bärande trävägg i vardagsrum med synliga skruvar och slitspår, fråga om återanvändning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en delvis demonterad icke bärande vägg med synliga träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill ni plocka ner bit för bit så får ni naturligtvis göra det.
 
E Ensyltburk skrev:
Är det önsketänkande?
Ja.
 
S Stefan1972 skrev:
Vill ni plocka ner bit för bit så får ni naturligtvis göra det.
Ja, får misstänker jag att vi får. Men frågan är hur lätt det är. Kanske är ett omöjligt projekt. tänkte om nån annan gjort nåt liknande.
 
Det beror ju helt på hur det är ihopsatt. Är det fasligt mycket/grov spik så blir det svärare. Sitter de med små dyckert kanske det är lätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.