K
Finns väl knappt adresserbara magnetkontakter som är fabrikantsberoende? Alla är ju analoga och obalanserade. Du behöver själv enkel/dubbel/trippel balansera dom för att hamna i "rätt" motstånds-spann för ditt larm.

Har själv använt MC-240 i mitt larmsystem, har fungerat ypperligt bra och aldrig fellarmat.
Alarmtech är ett välkänt fabrikat.

Magnetkontakter MC 200 Serien, Klass 1/2, Klass 3/4 (alarmtechglobal.com)
 
Redigerat:
Ok, bra, då tar jag en sådan jag tänkt och resten får lösa sig senare. Hur denna sektion blir är inte riktigt klart, antingen bara en rörelse detektor utöver denna kontakt eller så blir det yttareligare ett par dörrkontakter + rörelsedetektorer, antar att balanseringen görs per sektion.
 
T
Det finns absolut förbalanserade magnetkontakter. Dock inte lika vanligt som dom utan. Är den balanserad så brukar det framgå någorlunda tydligt.

Sen har du olika magneter/tillbehör till olika typer av dörrar (material). Men antar att det är en trädörr och då är det mindre problem.

Den magnetkontakt som du länkar till är bra. Men med nackdelen att den skruvas dit, så man måste vara med och skruva kabeln samtidigt, vilket kan vara svårt på många ställen. Den är också ganska lång jämfört med andra magneter, vilket kan bli knivigt om man har för tunn karm.
Är det en trädörr som också är vit hade jag valt denna: https://www.proffsmagasinet.se/trad...tkontakt-1-oppnande-kontakt-5-m-kabel-3033544
Den är bra då den också knappt syns, den trycker man bara in och behöver inte skruvas dit. Denna är dock inte lämpad för ståldörrar då den fastnar dåligt där och magneten försämras då den sätts på en magnetisk yta.


Ja, du balanserar upp varje detektor separat lämpligen och ansluter dom till separata sektioner. Då ser du enklare vilken detektor som larmat.
 
Tack for tipsen.
Jag beställde faktiskt en variant med roterande skruv för att slippa snurra kabeln, men så hade den extra leveranstid så då blev det även en vanlig 240.

tittade också på den du länkade till men ville inte riskera att något lossnar efter några år, så jag tog skruvvarianten istället.
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.