J Jocke Best skrev:
Hej! Nu ser man ju mycket bättre:D
Jag tycker det ser mycket bättre ut i det perspektivet. Visst är den lite hög men man vänjer sig fort att lyfta på fötterna. Påminner om vår altandörr vi satte in i ett före detta fönsterhål som sågades upp. Då var det heller inte standard. Jag kanske är miljöskadad pga det. Entrémattan från Kilands? Snygg!
ja, tycker nog den är lite hög. Fick satt in en altandörr (annan leverantör) på annan sida av huset för ca 10 år sedan och har en tröskel på ca 2 cm så jag blev lite överraskad över att denna blev så annorlunda. Mattan ja, visste är den fin. Kommer dock inte ihåg vart den köptes, Mio, Länna eller Kilands :)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ser bra ut, du skulle beställt en högre dörr för perfekt passning.
Hej Jonatan, tack för ditt svar. Nu är det så att leverantören var den som tog måtten på både fönstren och dörren. Eller det vill säga, säljarens svar när jag frågade om måtten på dörren var att han använde samma mått som hos grannen. De satte in nya fönster och dörr ca en månad innan oss. Så enligt honom var detta helt korrekt mått.
 
T TheGame skrev:
Jag gissar att det är en för liten dörr och för att det ska vara jämnt där uppe om det finns fler fönster så blev det sådär.
Hej, tack för ditt svar. Ja, jag tycker ju också att det inte blev helt bra. Speciellt kanske eftersom leverantören stod för mätningen och skall vara experterna i projektet.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ser bra ut, du skulle beställt en högre dörr för perfekt passning.
Då hade det fått bli en specialbeställning, om det hade varit nästa standardhöjd så hade tröskeln hamnat under golvnivå och/eller så hade överkanten inte livat med fönsterna.

Det hade sätt dumt ut om dörrens överkant hade legat ca 5cm lägre än fönsterna eller ca 4cm högre än fönsterna.
 
F Fixelise skrev:
Hej Jonatan, tack för ditt svar. Nu är det så att leverantören var den som tog måtten på både fönstren och dörren. Eller det vill säga, säljarens svar när jag frågade om måtten på dörren var att han använde samma mått som hos grannen. De satte in nya fönster och dörr ca en månad innan oss. Så enligt honom var detta helt korrekt mått.
Ok synd. Då måste det funnits någon anledning till att fönster inte kom högre upp vilket placerade dörren högt från golv. Det borde firman kunna svara på
 
Skulle bli sur om det blev denna höjdskillnad. När vi satte i altandörr så gjorde jag klart för snickarna att på åldens höst när rullator/rullstol (ev) används så ska inga höjdskillnader finnas mellan ute och inne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.