MultiMan
Otätt mellan behållare och sits. Finns packning där som nog måste bytas eller så kanske man kan köra silikon. Aldrig gjort det själv men du måste montera isär, så börja leta sprängskiss på din modell om du tänker göra det själv.

Uppstod det helt plötsligt? Lite märkligt stort läckage. Inga synliga sprickor i stolen?
 
MultiMan MultiMan skrev:
Otätt mellan behållare och sits. Finns packning där som nog måste bytas eller så kanske man kan köra silikon. Aldrig gjort det själv men du måste montera isär, så börja leta sprängskiss på din modell om du tänker göra det själv.


Uppstod det helt plötsligt? Lite märkligt stort läckage. Inga synliga sprickor i stolen?
Jag tänker att jag vill försöka själv. Upptäckte det nu så vet inte om det kom pö om pö eller plötsligt. Sprängskiss? För att se hur jag öppnar locket och tömmer ut vattnet ur cisternen?
 
MultiMan
Hela stolen måste delas, då måste du veta hur man gör. Hur tanken hålls fast och var det finns packningar samt reservdelsnummer. Finns alltid sprängskisser på VVS-delar från kända tillverkare.

Ta reda på modell och ungefärligt årtal - googla.
 
Du hittar nog ganska enkelt skruvarna som håller ihop cistern och stol om du kikar under stolen och ner i cisternen. Spola så cisternen töms så gott det går och skruva loss den. Där hålen i cisternen och stolen möts ligger en packning. Skaffa en någotsånär likadan, såklart helst från reservdelslistan för din stol.

Stäng av vattnet medan du jobbar för säkerhets skull.
 
Som sagt otätt mellan cistern och själva stolen.
Jag skruvade bara åt bultarna på undersidan så blev det tätt.
Kolla på packningarna inte är kass annars är det nog dom som spökar.
 
Ja det ska jag testa att skruva åt.
Lyfta av hela ryggen känns för svårt för mig.
 
  • Gilla
Bendish
  • Laddar…
E Eva Malmros skrev:
När jag spolar så läcker det vatten i nederkant från vattenbehållaren. Finns det något jag kan göra?
Vilken bra film!
Ser exakt ut som hos mig fast jag tänkte lägga upp ett foto.
Fick du ordning på det?

När jag tittar ner i min cisterna ser jag två fästpunkter i botten, men det ser ut som de lossas underifrån.betyder det att jag skall lossa hela stolen, sedan skriva loss cisternen underifrån?
Förstår inte varför det läcker precis när man spolar.

Hur gjorde du?

Har inte hittat min modell ännu.
 
Skickar med mitt foto ändå
 
  • Toalett med synlig skada där cisternen möter toalettstolen markerad med röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T tobsy skrev:
.betyder det att jag skall lossa hela stolen
Nej
 
T tergo skrev:
Nej
tack det funkade fint. Svårt dra åt ordentligt men klarar sig ett tag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.