Hej Jezzi!

Vet Du om det var Ramsököket som var installerat vid visningshuset?

Ser ut som det på bilderna....är dock inte helt säker!

/Stebac
 
Sorry.. har bara fått bilderna mailade till mig - så jag har ingen aning.

Men nog ser det ut som dom alltid.. :)
 
Hej!

Kan någon av er som har byggt villa Nybro ge mig ett svar på hur högt det är mellan plattan och nocken?
TACK!
 
H
stebac skrev:
Hej Jezzi!

Vet Du om det var Ramsököket som var installerat vid visningshuset?

Ser ut som det på bilderna....är dock inte helt säker!

/Stebac
det är myresjökök Ramsö Ek med inbyggnadspaket i rostfritt.
ramsö finns även i vitt och cappuccino, och är också jättesnyggt!
 
Jag är också nyfiken på höjden från plattan till nocken på NYBRO? Tacksam för svar =) /Håkan
 
patrik659 skrev:
Hej!

Kan någon av er som har byggt villa Nybro ge mig ett svar på hur högt det är mellan plattan och nocken?
TACK!
från plattans överkant till nockens överkant är det 6,7m enligt byggritningen. 6,5 till nockens underkant
 
hackebacke skrev:
Jag är också nyfiken på höjden från plattan till nocken på NYBRO? Tacksam för svar =) /Håkan
bör tillägga att nybro inte byggs på platta bara
 
Tar upp tråden igen.... Vårt nybro kommer nästa vecka :) Är nyfiken på hur ni som bott ett tag i huset upplever det? Är det lika bra som ni förväntade er? Bättre? Sämre? Om någon vill får ni jätte gärna lägga ut bilder på ert inredda hus, kul att se hur ni gjort!
Alla synpunkter och tips är välkommna!
 
Hej anna_jimmy,

Vi storm trivs i vårat Nybro, flyttade in 28 mars så vi har hunnit bo in oss lite.
Ljus insläppet är underbart och dom öppna ytorna v-rum, mat-rum, kök är något vi trivs med.

En detalj jag var lite skeptisk till innan inflytt var förvaring av skor och kläder i hallen, det har vi löst med att hänga en vanlig gardinstång under trappan för ytterkläder, och låga billy bokhyllor med dörrar för skor. Vi har även riggat upp rader med krokar i tvättstugan(grov entre) för dagiskläderna = problem löst.
Vi har hunnit möblera om i dom flesta rummen redan. Vi kom på att det generösa matrummet kan dubblera som arbetsrum (med mkt dold förvaring). Med tanke på den öppna planlösningen tror jag man ska satsa på mkt dold förvaring överhuvudtaget.
Nu har vi matbordet (10p) mitt på golvet så fönstrerna kommer mer till sin rätt.
Någon på forumet har tidigare klagat på kalla golv i smv husen och jag instämmer, det är en annan känsla att ta av sig skorna hos folk med golv värme.
Tips inför husleveransen,
Köp in fasad belysningen redan nu och passa på att be elektrikern som kommer för andra jobb att installera dessa.
Köp en tub silicon och vatten säkra trälister i badrummet speciellt under sidan av listerna som vätter mot golvet. Även listerna/fönsterbrädan bakom kranen i köket måste vattensäkras ( vi har skador redan).
Det finns massor av mer tips men jag nöjer mig för ikväll.

Lycka till.
 
Jätteintressant! Vårat Nybro kommer förhoppningsvis i v. 12 nästa år. :D
 
Tack för tipsen!
villa_reyes skrev:
En detalj jag var lite skeptisk till innan inflytt var förvaring av skor och kläder i hallen, det har vi löst med att hänga en vanlig gardinstång under trappan för ytterkläder, och låga billy bokhyllor med dörrar för skor. Vi har även riggat upp rader med krokar i tvättstugan(grov entre) för dagiskläderna = problem löst.
Vi har hunnit möblera om i dom flesta rummen redan. Vi kom på att det generösa matrummet kan dubblera som arbetsrum (med mkt dold förvaring). Med tanke på den öppna planlösningen tror jag man ska satsa på mkt dold förvaring överhuvudtaget.
har du några bilder på detta? Jag har nämligen också funderat på detta "problem"

Någon på forumet har tidigare klagat på kalla golv i smv husen och jag instämmer, det är en annan känsla att ta av sig skorna hos folk med golv värme..
vad har ni för golv? parkett eller laminat? Menar du att golven är kalla eller bara att de är kallare än om man har golv värme? Lite dumt formulerat kanske men det jag menar är om man upplever golven som kalla eller bara ovarma?

Har ni kommit på någon bra lösning i tvättstugan ,vet inte riktigt hur vi ska få till att hänga den stora tvätten som man inte tummlar typ lakan?
 
Vi har en klädställning som man hänger upp i taket. Det är en stor "ram" med tvättlinor uppspända. I taket sitter den fast i "rullar" så man kan höja och sänka den.

Så har vi det i vårat nuv. radhus och funderar på att ha det sen. Nackdelen är att man kan få gå igenom tvätt lite då å då, men hellre det än att det står ställningar på golvet som man får knixa sig förbi.
 
Jag har också funderat på den lösningen men problemet är att jag inte vill ha tvätten hängande framför fönstret i tvättstugan... vet inte vart jag skulle kunna placera den isf.... detta tål att tänkas på! Nu är det bra 5 dagar tills huset kommer!!
 
Nu har vi inte en smålandsvilla utan annat men vi har en smart tvättlösning.

mycket praktiskt och jättelätt med hjul, där man kan fälla ned delar man inte behöver.
nästan 2 fulla maskiner ryms på denna ställning
 
  • tvättställning.jpg
Hej,

Golven känns lite kalla /ovarma så fort det blir minus grader, så länge det är plus grader ute är komfort på golven OK.
Torkställningen har vi inte fått plats med i tvättstugan utan torkar tvätten på ställning i badrummet, vilket är rymligt trots badkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.