Hej,

jag har ett soffbord som jag tänkte komplettera med ett litet sidobord. Soffbordet använder de beslag som syns i bilden till höger för att hålla ihop bordsskiva och sarg. Det verkar vara en bra lösning tycker jag. Jag har inte lyckats hitta dom trots ett idogt men uppenbarligen inte skickligt googlande. Om någon vet vad de heter och kanske tom var dom kan köpas så vore jag mycket tacksam.

MVH
Sven
 
  • Beslag under ett bord som sammanfogar bordsskivan med sargen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
[QUOTE="Sven_Norberg, post: 3841791, member: 314728"Jag har inte lyckats hitta dom trots ett idogt men uppenbarligen inte skickligt googlande. Om någon vet vad de heter och kanske tom var dom kan köpas så vore jag mycket tacksam.
[/QUOTE]

Jag letar efter samma sort. Jag har bara hittat dem på amerikanska sajter, där kallas de Z fastener eller S-shaped clips. Finns att beställa t.ex. på amazon.

Om du hittar i Sverige så berätta gärna :)
/ Per
 
Jag hittade inte heller några. Det slutade med att jag skruvade ihop sarg och bordsskiva med montageskruv. För att säkerställa att det kan röra sig så är hålet i sargen försänkt dels på undersidan som syns i bilden men även på översidan mot bordsskivan så att skruven har luft runt sig.

Försänkt hål i trä sarg med montageskruv fastsatt i bordsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Sven
 
Det blev ju bra!
Jag kommer nog att limma en kloss i sargen, och sedan skruva den i skivan.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.