Angående TV:ns placering så föredrar JAG nog att ha centrum på bilden i ögonhöjd eller något lägre. Har man inga problem med att ha den högre så kan man ha det så. Själv hade jag nog fått ont i nacken då. Som sagt var och en bestämmer själv...
 
Någon som kan beskriva hur man gör en sådan vägg med dolda kablar? Ska göra en själv snart så jag behöver all beskrivning som går att få! Just nu är det en bräd-vägg som ska byggas på. Vad är det jag behöver? Reglar har jag förstått, vilken dimension? Håller det med enbart gips mot reglarna att hänga en 32" LCD-tv? Eller ska man ha typ spånskiva under gipset? Hjäääälp!!!
 
När vi byggde vårt hus drog vi en massa rör i väggarna och upp över taket, en för varje högtalare, och drog sen kablarna genom dem. Underbart. Så himla skönt att slippa ha sladdar överallt. Vi har även förberett så att vi kan koppla in högtalare i kökstaket också senare.
 
Tjenixen,

Gjorde så här istället, tycker det är ganska viktigt när man kollar på film att man inte blir störd i periferin. Uppdateringar kommer i mitt galleri. Den här bilden är jag inte riktigt klar med kabelkanaler mm

Kolla in på denna adress som mitt galleri är på, finns även mängder med inspiration...vill bara säga att det inte BARA är hemmbiorum utan allt möjligt:

http://www.minhembio.com/Mattias_jo1
 
  • tv-rum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mattias_Jo1: Jättesnygg tapet, får man fråga vad den heter och var den kommer ifrån? Vi vill ha någon liknande fondvägg i sovrummet.

/Anette
 
Hej Anette,

Den heter FRONT och är från ECO och kostar 349:-/rullen. Den bör finnas på välsorterade butiker som säljer tapet/färg. Även grunden är oxå FRONT från ECO. Blev väldigt effektfullt.

/Mattias
 
Så här blev min TV-vägg. Själva är vi supernöjda! Idag är bordet utbytt till ett Gad med kalkstensskiva eftersom TV-bilden speglades i glasbordet. Centrum på 50"-plasman är placerad ca 10 cm ovanför ögonhöjd när man sitter ner - funkar perfekt. Den dolda kabeldragningen är gjord med vanliga infällda flexslangar i väggen och kabelkanaler utmed golvlisten och detta förbereddes/färdigställdes före tapetseringen. Se fler bilder här: http://www.minhembio.com/krillekl
 
  • untitled.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.