Hej!

Tecknade för en dryg månad sedan bredband hos bredband2, 100/10mbit för 167:- i månaden. De var en kampanj där man fick 15% rabatt i 12mån.

Fick idag hem ett brev där de aviserade en prishöjning till 257:- för 100/10 mbit.
Går då in på deras hemsida igen och ser då att de fortfarande gör reklam för 100/10 för 167:-, trots att de ska höja priset? De har alltså inte för avsikt att fakturera 167:- som de annonserar, och de har förmodligen vetat om de ganska länge då de redan har skickat ut det per post.
Men de fortsätter att locka med det.

Jag köper att man måste höja priset och de är inte det som stör mig här, utan att man luras? Är det OK att göra så här?
Har chattat med deras kundtjänst men de gav absolut inget, blev hänvisad att maila in mina synpunkter vilket jag har gjort. Inte fått svar ännu.
 
Är det inte bara att byta när dina 12 månader för 167 kr är slut?
 
Det blir inte några 12månader med 167:-, höjningen sker 1/6.
Så om man faller för deras "erbjudande" nu så får man 1,5 månad för 167:-.
 
  • Skärmdump av bredbandsabonnemang med prisinformation och kampanjerbjudanden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast om du binder dig nu så kan dom inte höja under bindningstiden.
 
W whak skrev:
Fast om du binder dig nu så kan dom inte höja under bindningstiden.
Jag har redan bundit mig. För snart 2 månader sedan.
 
  • Brev från Bredband2 som ligger på ett tangentbord framför en bärbar dator, meddelar prisändring på tjänst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Känner igen detta. Har även haft Bredband2 och det kom snabbt en prishöjning på 100/100.
Det är ett sammelsurium när det gäller prissättning på bredband enl. mig, allt för att förvilla kunderna.
 
davveno1 davveno1 skrev:
Det blir inte några 12månader med 167:-, höjningen sker 1/6.
Verkar väldig fult men du kan väl byta till något bättre enligt detta eller?

Bild på en del av ett dokument som listar villkor för uppsägning av tjänst vid prisändring.
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Skulle säga att det enda som funkar är att leta upp en ny leverantör med bättre pris samt undvika inlåsning i en av ISP:en erbjuden eposttjänst. Då blir det enklare att byta leverantör.
 
  • Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
undvika inlåsning i en av ISP:en erbjuden eposttjänst.
Det där är ett väldigt bra råd anser i alla fall jag som ser min epostadress lika obytbar som mitt personnummer. Kopplar men epost till en viss ISP kan man tvingas byta exempelvis vid flytt.
 
  • Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det där är ett väldigt bra råd anser i alla fall jag som ser min epostadress lika obytbar som mitt personnummer. Kopplar men epost till en viss ISP kan man tvingas byta exempelvis vid flytt.
Ac precis det skälet har jag kört min email på ett webhotell de senaste 20 åren. Med egen domän. Det är helt oberoende av vad jag har för ISP och jag har haft flera under den tiden.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Mailen har jag på gmail så de finns ingen hållhake för mig att vara kvar igentligen.

Som sagt, de jag stör mig på här är att de fortfarande pushar ut ett pris som de vet inte kommer gälla mer än 6 veckor.
De kommer väll skicka ut avtalet tillsammans med prisökningen till nya kunder.
 
Citat jag fick på mail precis :

"Priset på hemsidan kommer inte att uppdateras förens 2022-06-01 när prishöjning träder i kraft, detta är ju inte jättesmidigt då om man beställer exempelvis 20 maj kommer få en prishöjning efter endast några dagar."

Så dom kör medvetet de lägre (falska) priset in i kaklet innan höjningen.

Svarade med ARN´s utlåtande i ärendet, återkommer när jag fått svar ang. det.
 
Redigerat:
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.