Hej! Jag loggade in på Mina sidor på Ellevio ikväll och i månadsrapporten för februari stod det att min förbrukning i februari har gått ned med 96% och att jag endast har förbrukat 109 kWh.
Däremot om jag går in på "Analys" så står min faktiska förbrukning.
Är det så här de har tänkt att lägga upp det? "Dra ned" förbrukningen nästkommande månader?

Mvh
 
  • Elanvändningsdiagram med 109 kWh för februari, 96% minskning jämfört med januari, temperaturinverkan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av Ellevios månadsrapport med stapeldiagram som visar daglig elförbrukning i februari 2022.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Dåligt om det är så. Eon som jag har så gör dom helt enkelt en kreditering med det kompensationsbelopp man fått, vilket för min del innebär att denna elräkning och nästa hamnar på noll kronor :)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Beloppet ska dras av på fakturan om jag är rätt informerad. Det vill säga en kreditering.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
I Incoog skrev:
Hej! Jag loggade in på Mina sidor på Ellevio ikväll och i månadsrapporten för februari stod det att min förbrukning i februari har gått ned med 96% och att jag endast har förbrukat 109 kWh.
Däremot om jag går in på "Analys" så står min faktiska förbrukning.
Är det så här de har tänkt att lägga upp det? "Dra ned" förbrukningen nästkommande månader?

Mvh
EON gör inte så, de drar av från "potten" tills den är förbrukad. Så fakturan för april blev 0 kr och det finns tillgodohavande för kommande månader.

Utdrag från en elfaktura med statlig elpriskompensation som resulterar i ett tillgodohavande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vattenfall drar av hela beloppet på nästkommande faktura och betalar ut eventuellt överskott på postanvisning eller bankkonto om man har konto registrerat hos dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.