Mina föräldrar har en Cylinda DW 95.3 som jag ska byta avloppsslang på. Har kikat lite men förstår inte riktigt hur jag ska lossa slangen från pumpen, såg ingen slangklämma. Bifogar bilder på den nya slangen. Vill vara förberedd när jag ska dit imorgon så därför hoppas jag att det finns någon kunnig här. :)
 
  • Närbild på en ny grå avloppsslang till diskmaskin, änden med anslutning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny avloppsslang till diskmaskin Cylinda DW 95.3 förberedd för byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligen är det en o-ring eller annan gummitätning på utloppet från pumpen, så slangen bara ska snäppas fast med örat.

Edit: Alltså inte ditt eget öra, utan det som sitter på slangänden :)
 
Så var det. Tack för hjälpen :)
 
A
Brukar följa med ny oring med slangen
 
electroluxaren skrev:
Brukar följa med ny oring med slangen
Det gjorde det. Hade bara inte sett den nya slangen med oring.
 
Lånar denna tråd då jag ska försöka byta avloppsslangen till min Cylinda och behöver hjälp. Hur får jag bort slangen från pumpen? Finns det något bra knep som underlättar att få den att lossna?
 
A
F Fisken123 skrev:
Lånar denna tråd då jag ska försöka byta avloppsslangen till min Cylinda och behöver hjälp. Hur får jag bort slangen från pumpen? Finns det något bra knep som underlättar att få den att lossna?
lossa flärpen med en liten skruvmejsel
 
S
Tack för bilden där, då vet jag nog hur jag förväntas få loss slangen på min. Då ska man bara komma åt också, trångt som fasiken är det ju, åtkomst endast bakifrån och den sitter en bra bit in.
 
S Snickerick skrev:
Tack för bilden där, då vet jag nog hur jag förväntas få loss slangen på min. Då ska man bara komma åt också, trångt som fasiken är det ju, åtkomst endast bakifrån och den sitter en bra bit in.
lätt som en plätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.