M
Halloj! :)

Ska slutföra min veranda och sätta upp ett vitmålat innertak, tänkte använda vanlig råspont. Då det är olidligt att spika för hand upp i tak tänkte jag om jag skulle använda en spikpistol. Då undrar jag om det funkar att använda dyckert 50 mm (de pistoler som skjuter dyckert är ju betydligt billigare än de som tar vanlig trådspik). Det enda jag har tänkt kan hända med dyckert är att brädorna börjar "krypa ur"? Jag har dock rätt tätt mellan takreglarna - 600 mm. Vad tror ni - är det ok att köra så eller ska det vara trådspik?

Mvh / Magnus
 
Låter klent. Skruv?
 
Jag kan ge bättre svar om några år, men jag körde med det när jag satte råspont. Och det sitter bra än iallafall. Då sköt jag i 45 graders vinkel, dolt på fjädern.

Min plan är att om det börjar krypa ur köra med en större picka och då synligt :)

Sent from my GT-I9000 using Byggahus
 
  • Gilla
Mittbygg
  • Laddar…
T Tomas_P skrev:
Jag kan ge bättre svar om några år, men jag körde med det när jag satte råspont. Och det sitter bra än iallafall. Då sköt jag i 45 graders vinkel, dolt på fjädern.

Min plan är att om det börjar krypa ur köra med en större picka och då synligt :)

Sent from my GT-I9000 using Byggahus
Har du ett bättre svar nu efter några år? :)
Jag har nämligen tänkt göra samma sak till våren (skjuta upp tak med dyckert över liten altan)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.