Behöver köpa stege inför tvätt och målning av huset.
Skall hyra byggställning och släpvagnslift för själva målningsmomentet men tvätten tänkte vi klara av mha stege.
Har lånat stege hittills men OM stegen används vid målningen så vill jag inte riskera att kladda ner en lånad stege med färg.
Vad har ni köpt för stegar som ni kan rekommendera?
Har ett 1,5 plans hus så det behövs väl ca 7m stege
 
D doubleH skrev:
Behöver köpa stege inför tvätt och målning av huset.
Skall hyra byggställning och släpvagnslift för själva målningsmomentet men tvätten tänkte vi klara av mha stege.
Har lånat stege hittills men OM stegen används vid målningen så vill jag inte riskera att kladda ner en lånad stege med färg.
Vad har ni köpt för stegar som ni kan rekommendera?
Har ett 1,5 plans hus så det behövs väl ca 7m stege
Wibe skulle jag rekommendera starkt pga stabiliteten i kombination med stegfot. Själv har jag tre olika kompletta utskjutsstegar inköpta under 30+ år. Jag har alltid hittat dem till kraftigt nedsatta pris. Mitt hus är 8.5 meter högt. Prisbilden just nu kanske avskräcker. Mina stegar är max 4.8 till 7.0 m höga och funkar för alla jobb om Du inte höjdrädd. Men jobba långsamt och med eftertanke. För tvätt använder jag tryckluftsdriven dimmspruta med algtvätt/Yes blandning och skurborste/diskborste/fogborste med långa skaft och strilvatten
 
P poba53 skrev:
Wibe skulle jag rekommendera starkt pga stabiliteten i kombination med stegfot. Själv har jag tre olika kompletta utskjutsstegar inköpta under 30+ år. Jag har alltid hittat dem till kraftigt nedsatta pris. Mitt hus är 8.5 meter högt. Prisbilden just nu kanske avskräcker. Mina stegar är max 4.8 till 7.0 m höga och funkar för alla jobb om Du inte höjdrädd. Men jobba långsamt och med eftertanke. För tvätt använder jag tryckluftsdriven dimmspruta med algtvätt/Yes blandning och skurborste/diskborste/fogborste med långa skaft och strilvatten
P poba53 skrev:
Wibe skulle jag rekommendera starkt pga stabiliteten i kombination med stegfot. Själv har jag tre olika kompletta utskjutsstegar inköpta under 30+ år. Jag har alltid hittat dem till kraftigt nedsatta pris. Mitt hus är 8.5 meter högt. Prisbilden just nu kanske avskräcker. Mina stegar är max 4.8 till 7.0 m höga och funkar för alla jobb om Du inte höjdrädd. Men jobba långsamt och med eftertanke. För tvätt använder jag tryckluftsdriven dimmspruta med algtvätt/Yes blandning och skurborste/diskborste/fogborste med långa skaft och strilvatten
P poba53 skrev:
Wibe skulle jag rekommendera starkt pga stabiliteten i kombination med stegfot. Själv har jag tre olika kompletta utskjutsstegar inköpta under 30+ år. Jag har alltid hittat dem till kraftigt nedsatta pris. Mitt hus är 8.5 meter högt. Prisbilden just nu kanske avskräcker. Mina stegar är max 4.8 till 7.0 m höga och funkar för alla jobb om Du inte höjdrädd. Men jobba långsamt och med eftertanke. För tvätt använder jag tryckluftsdriven dimmspruta med algtvätt/Yes blandning och skurborste/diskborste/fogborste med långa skaft och strilvatten
Renoveringsmaterial och verktyg på en bänk utomhus med skurborste i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En stege och en byggställning vid en gul träfasad på ett hus under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
doubleH
  • Laddar…
Köpte en stege på Tradera för några år sen. Riktigt skönt gung och svaj i den. Bra för då klättrar man med viss försiktighet. Tror det är en Skephult.
 
Skulle tipsa att.köpa beg. Byggställning på blocket och sälja den när du är klar . Om du har förutsättningar alltså. Då kan den ju stå så länge du behöver den . Och högst troligt kan du sälja den för samma som du köpte den för
 
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Skulle tipsa att.köpa beg. Byggställning på blocket och sälja den när du är klar . Om du har förutsättningar alltså. Då kan den ju stå så länge du behöver den . Och högst troligt kan du sälja den för samma som du köpte den för
Tack, byggställning har vi redan fixat (och en skylift). Men det finns ställen där det är svårt att nå med både ställning och lift, så det behövs en stege.
Även tvätt inför målning planerar vi att göra mha stege.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.