Tjena allesammans!
Hus från 1940 där sockeln ska knackas ner lite och putsas. Jag satte igång förarbetet men vädret ballade ur och har vart så några dagar… hur gör ni? Färgen skyddar ju en hel del men nu är bruket exponerat och lite blött av regn. Skydd hur? (Tips) eller vänta några veckor och knacka ner när resten av jobbet ska göras?

stort tack

A
 
  • Hussockel från 1940 där gammal puts delvis är borttagen och exponerat bruk är blött av regn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G
Acora Acora skrev:
Tjena allesammans!
Hus från 1940 där sockeln ska knackas ner lite och putsas. Jag satte igång förarbetet men vädret ballade ur och har vart så några dagar… hur gör ni? Färgen skyddar ju en hel del men nu är bruket exponerat och lite blött av regn. Skydd hur? (Tips) eller vänta några veckor och knacka ner när resten av jobbet ska göras?

stort tack

A
Tror inte det är någon fara alls om det som är uppknackat blir blött av regn medans du fortsätter runt om. Jag brukar spola av allt löst och borsta i det blöta så att det är "rent" innan man lagar i med nytt bruk, så vatten är inga problem.
 
N
Du behöver inte bry dig om regn eller att skydda sockeln.
Tror dock du måste ta bort allt på sockeln nästan, ser ut som det bubblar i det "bruna överallt"
 
G OMathson skrev:
Tror inte det är någon fara alls om det som är uppknackat blir blött av regn medans du fortsätter runt om. Jag brukar spola av allt löst och borsta i det blöta så att det är "rent" innan man lagar i med nytt bruk, så vatten är inga problem.
Stort tack!!!
 
N neo11 skrev:
Du behöver inte bry dig om regn eller att skydda sockeln.
Tror dock du måste ta bort allt på sockeln nästan, ser ut som det bubblar i det "bruna överallt"
Precis. Allt ska bort! Helt fel färg hr de målat med därav bubblorna över tid
 
J
Acora Acora skrev:
Precis. Allt ska bort! Helt fel färg hr de målat med därav bubblorna över tid
Vad har du använt för metod för att få bort färgen? Valfri skrapa?
 
J Jonobe skrev:
Vad har du använt för metod för att få bort färgen? Valfri skrapa?
varvade mellan huggmejsel och hammare faktiskt
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.