Säsongsavslutningen av Husdrömmar bjuder på en färgsprakande lägenhetsrenovering. Aleksander som har bott i Stockholm många år har flyttat tillbaka till Malmö där han nu ska renovera för att bo i en ny lägenhet med sina döttrar.

Du kan läsa artikeln här: Aleks renoverar lägenhet på Gamla Väster - Husdrömmar
 
  • Gilla
Genaugenau
  • Laddar…
Det har nog aldrig varit med en mer pratsam husdrömmare i den här serien. Munnen gick i ett.

50 minuter prat och 10 minuter lägenhetsrenovering i kvällens avsnitt.

Och varför bygga ett badrum utan handfat? Mer märkligt än färgvalen.

Fast idén att kunna gör en vinkällare under köksgolvet tyckte jag var kul.
 
Redigerat:
Känns som om husdrömmar kan döpas om till alla husdrömmar mellan Malmö och Göteborg där programledarna bor.

Detta avsnitt innehöll varken något arkitektoniskt, byggnadstekniskt eller någon som bygger själv.

Enda kreativa var en vinkällare som egentligen inte var en vinkällare utan en trappa ner till en igenspikad dörr.
 
  • Gilla
SonnyListon och 7 till
  • Laddar…
Ett mänskligt avsnitt med mycket livsglädje. Han var så genuint lycklig på slutet, det var härligt att se.
 
  • Gilla
Anders_70 och 13 till
  • Laddar…
Om man har en arkitekt med i processen borde det väl uppdagas tidigare att det inte får rum ett handfat mitt emot wc? Husritningar borde avslöja var elstammen går? Skulle inte vilja sitta i styrelsen och ge tillstånd till alla väggrivningar.
 
  • Gilla
yeahyeah och 6 till
  • Laddar…
Jag va mest förvånad över rivningen av den icke bärande väggen!! Väggen var en 25 cm tjock tegelvägg med en balk i som skulle fördela en eventuell punktlast över hela väggen!
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 3 till
  • Laddar…
O Oaken skrev:
Jag va mest förvånad över rivningen av den icke bärande väggen!! Väggen var en 25 cm tjock tegelvägg med en balk i som skulle fördela en eventuell punktlast över hela väggen!
Ja, hur konstaterade de att den inte var bärande?
 
Verkar vara en mycket sympatisk person. Om jag satt i den brf styrelsen skulle jag aldrig tillåta vad hand gjorde. Hur är det med brandsäkerhet när bakdörren som innan vara tillgänglig för hela trappan försvann?
 
  • Gilla
lundensaren och 1 till
  • Laddar…
Obegripligt med badrummet utan handfat och färgvalen, men annars väldigt fint. Synd att man inte fick se vinkällaren helt färdig,
Det gröna badrummet såg väldigt härligt ut.
 
Hittade en bild på handfatet ovanför toan. Skulle aldrig ha en toa utan handfat. Hade prioriterat handfat framför dusch eller gjort som på bilden
Toalett med integrerat handfat ovanpå vattentanken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hejschweiz och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Härligt med en malmöpåg som vågar gå sina egna vägar! (y)

Trots att vi lever i världens mest individualistiska samhälle så är den vit-grå-svarta trenden i våra bostäder ett märkligt kollektivt fenomen. Att vilja ha mer färg är verkligen inget tonårsuppror mot det vita utan snarare en insikt i att man med färg på ett enkelt sätt kan påverka sin närmiljö på ett positivt sätt.

Saknas nu bara att påverka bostadsrättsföreningen till att byta ut de förskräckliga fönsterna, som okänsligt sattes in under 80-talet(?), till något som passar husets byggnadsår.
 
  • Gilla
Anders_70 och 2 till
  • Laddar…
Äntligen en som kör sitt race och kör hårt på vad han vill ha och struntar i massa tyckare. Verkar vara en glad och sympatisk kille (y)
 
  • Gilla
Anders_70 och 8 till
  • Laddar…
craftsboy craftsboy skrev:
Känns som om husdrömmar kan döpas om till alla husdrömmar mellan Malmö och Göteborg där programledarna bor.

Detta avsnitt innehöll varken något arkitektoniskt, byggnadstekniskt eller någon som bygger själv.

Enda kreativa var en vinkällare som egentligen inte var en vinkällare utan en trappa ner till en igenspikad dörr.
skönt att slippa se hus i stockholm bara

och det du tycker saknas passar ju in här på byggahus där 90% inte bygger själva eller använder sig av arkitekt
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Kul renovering av kul och sympatisk kille. Övertygad om att han får klämt dit ett handfat till sist. Han var själv supernöjd, och det är ju huvudsaken, vissa delar var riktigt coola.
 
  • Gilla
PeterFalun och 3 till
  • Laddar…
H Husdröm10 skrev:
Hittade en bild på handfatet ovanför toan. Skulle aldrig ha en toa utan handfat. Hade prioriterat handfat framför dusch eller gjort som på bilden
[bild]
Handfatet är ju rätt i tiden! man tvättar händerna och vattnet från handfatet fyller på cisternen.
 
  • Gilla
Mikedigitize
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.