P Pappa1986 skrev:
Vad är det som är fult med en grohe?
Vi har det direkt i kranen och är helt underbart :D
Hej! Googlade som hastigast och såg några fula saker! Men dom kanske inte ska stå på diskbänken utan komma nerifrån/under? Agneta
 
[SH] [SH] skrev:
Finns inte längre. Möjligen (hinner inte kolla nu) att Samsung har en kombinerad kyl/frys i french door-format som har kolsyrat vatten. Men den är är i så fall 90 cm bed.
Hej! Såg den när jag googlade, finns inte i handeln längre......men tack i alla fall! Agneta
 
A
M Megumi skrev:
[bild]
Hej igen! Hoppas du ser bilden/collaget tydligt. Det är senaste tuben vi använt. Det pyser inte säger mannen min, Peter, när han byter. Ska bli spännande att höra din kommentar. Agneta

[bild]
Hej igen! Här kommer bild (collage) på senaste tuben som fungerat bra!

Oj! Googlade det jag fick tips om och det var inget vackert maskineri.....hehe! Men det fula kanske ska sitta under diskbänken, har liksom inte satt mig in i det hela än. Inte min avdelning
Det är min bedömning att piggen i adaptern ( den som du skruvar på flaskan) inte går ner i detta sexkantiga uttag som denna flaska har, flaskan skall ha en konkav yta där adaptern skruvas, detta påstående styrks av att det inte pyser vid montering/demontering, den andra anledningen till att det inte pyser kan vara att flaskan är tom, men den är ju ny...
 
electroluxaren skrev:
Det är min bedömning att piggen i adaptern ( den som du skruvar på flaskan) inte går ner i detta sexkantiga uttag som denna flaska har, flaskan skall ha en konkav yta där adaptern skruvas, detta påstående styrks av att det inte pyser vid montering/demontering, den andra anledningen till att det inte pyser kan vara att flaskan är tom, men den är ju ny...
Vi hade problem med vår kolsyremaskin och problemet är sim du säger, själva adaptern. Byt in flaskan med andra kanter. Finns 3 olika att välja på.
 
M Megumi skrev:
Hej! Googlade som hastigast och såg några fula saker! Men dom kanske inte ska stå på diskbänken utan komma nerifrån/under? Agneta
Exakt, de står under diskbänken och kopplas in så det är direkt I kranen.:D
 
electroluxaren skrev:
Det är min bedömning att piggen i adaptern ( den som du skruvar på flaskan) inte går ner i detta sexkantiga uttag som denna flaska har, flaskan skall ha en konkav yta där adaptern skruvas, detta påstående styrks av att det inte pyser vid montering/demontering, den andra anledningen till att det inte pyser kan vara att flaskan är tom, men den är ju ny...
Hej!
Och tack igen! Mannen är informerad och ska ta itu med detta. Mycket intressant!
Hmmm. Tusen tack för hjälpen, vilket bra forum det här var! Återkommer, om det är OK, när paniken sprider sig i huset! Jag skämtar. Ha en fin dag, Agneta!
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Exakt, de står under diskbänken och kopplas in så det är direkt I kranen.:D
Då så! Agneta
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Vi hade problem med vår kolsyremaskin och problemet är sim du säger, själva adaptern. Byt in flaskan med andra kanter. Finns 3 olika att välja på.
Hej! Nu kanske jag redan svarat dig, jag är ny här och för mig är det en enda röra var jag skriver och till vem, men hursomhelst, vi ska ta itu med detta och hoppas att det är en såpass enkel lösning! Ha en fin dag Agneta
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
M Megumi skrev:
[bild]
Hej igen! Hoppas du ser bilden/collaget tydligt. Det är senaste tuben vi använt. Det pyser inte säger mannen min, Peter, när han byter. Ska bli spännande att höra din kommentar. Agneta

[bild]
Hej igen! Här kommer bild (collage) på senaste tuben som fungerat bra!

Oj! Googlade det jag fick tips om och det var inget vackert maskineri.....hehe! Men det fula kanske ska sitta under diskbänken, har liksom inte satt mig in i det hela än. Inte min avdelning
Jag råkade på detta problem nu. Det är de nya flaskorna som int passar i electorlux/huskvatarna. Urgröpningen är för liten. Fan,..
 
  • Närbild på en flaska med för stor flaskhals som inte passar i diskmaskins urskålning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en gasflaskas topp med för liten urgröpning, hållen av en person, med suddig bakgrund av en trädgårdsstol och bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pesco74 Pesco74 skrev:
Jag råkade på detta problem nu. Det är de nya flaskorna som int passar i electorlux/huskvatarna. Urgröpningen är för liten. Fan,..
Du får kolla varje gång du handlar så du får rätt flaska. Inte alla butiker som har så man kan så själva "skruvanordningen".
 
P Pappa1986 skrev:
Du får kolla varje gång du handlar så du får rätt flaska. Inte alla butiker som har så man kan så själva "skruvanordningen".
Exakt hur ska jag kolla det...då måste jag ju bryta förpackningen i varje butik?
 
Pesco74 Pesco74 skrev:
Exakt hur ska jag kolla det...då måste jag ju bryta förpackningen i varje butik?
Byggmax säljer så att man kan se själv skruvanordningen. Annars kan du ringa till vikingsoda så skickar de flaskor till dig. Så får du skicka tillbaka dina gamla.
 
Alla AGA flaskor (vit och röd) passar men Viking och Sodastream har olika typer. Jag byter inte om de inte har AGA...
 
P Pappa1986 skrev:
Byggmax säljer så att man kan se själv skruvanordningen. Annars kan du ringa till vikingsoda så skickar de flaskor till dig. Så får du skicka tillbaka dina gamla.
Tack för svaren men har man alltid osorterat tillgängligt så man kan välja och vraka i butiken på Rusta eller Byggmax?
 
Pesco74 Pesco74 skrev:
Tack för svaren men har man alltid osorterat tillgängligt så man kan välja och vraka i butiken på Rusta eller Byggmax?
Bara byggmax. Inte rusta.
Aga flaskor funkar inte för oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.