Är de fortfarande i branschen ???

Jag fick besök av en Kirby säljare för ett par år sen.
När jag inte ville köpa maskinen krävde att jag skulle prata med hans chef som skulle övertala mig !

Säljaren vägrade gå om jag inte köpte dammsugaren.

Till slut sa jag att om han inte gick skulle jag ringa polisen.

Han gick till slut men han hade städat mattan i vardagsrummet och madrassen ;D ;D
 
P
gammal tråd men finns kirby än idag? minns jag hittade en kirby sugare som en bekant hade slängt bakom sitt hus, den skulle tydligen grävas ner o alldrig mer skådas :confused:
 
Ja, gammal tråd, men ack så intressant.

Tyvärr så finns Kirby kvar än idag...

Vi hade också en säljare till oss för några år sedan. En bror till en bekant som skulle "börja sälja". Fick höra att han slutade. Han tjänade typ 2000 spänn på en månad.

Och vilken "djävulsmaskin". NASA-detaljer i konstruktionen... pyttsan... Demonstrationen av Kirbyn är nog anledningen till att vår son vägrar städa rummet än idag :) Och katten fick vi inte se röken av på en vecka. Ljudnivån är ju grotesk.

Maskinen i sig är ju inte heller särskilt imponerande. Visst, "demofiltret" på slangen som visar hur mycket skit som sugs upp blev svart. Men sätt samma filter på en vanlig dammsugare och du får samma resultat.

Har en helt vanlig dammsugare och är nöjd. Går den sönder så kan jag köpa 10 till innan jag är uppe i samma pengar som Kirbyn.
 
Kolla blocket. 63 annonser och priserna för den gamla modellen börjar på 1500kr.
 
Jag hade också en sån försäljare här för flera år sen och trots att jag har en dammsugare värd namnet, eller man kanske ska säga saneringsmaskin, för den suger fast i heltäckningsmattan så den följer med med alla 3 motorerna påslagna samtidigt, så vägrade försäljaren lyssna. Jag fick handgripligen kasta ut försäljaren.
 
Min mamma har en sån och hon måste använda hörselskydd när hon dammsuger. Jag anser att en dammsugare aldrig kan vara bra om man måste vidta såna åtgärder för att stå ut med ljudet. Dessutom får man många dammsugare för det hutlösa priset. Klumpig är den dessutom. Sen ville dammsugareförsäljaren ha mina föräldrars gamla dammsugare. Antagligen var det för att de inte ville använda Kirbys egna. :-D
 
Jag fick hem en kirby-försäljare för ett antal år sedan med förevändningen att jag hade vunnit andra pris i en tävling (dom stod utanför ett köpcenter så fick man gissa vade det var för pryl).
Andrapriset bestod av en matt-tvätt.
Matt-tvätten visade sig vara en demonstration av kirbymaskinen och ett disikerande och kritiserande av våran befintliga damsugare.

Blev väldigt paff först, men efter ett tag när jag hade hämtat mig blev jag förbannad och slängde ut försäljaren!

Undrar hur många som fick "andrapriset"?
 
Prutmånen är otroligt stor om man skall köpa en sådan maskin.
Jag vet för syrran har sålt sådana.
 
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=AjAASqskOZQ[/ame]
 
Mjölnaren skrev:
Livstidsgaranti!
Enligt Wiki gäller garantin endast första ägaren på maskinen. Vet självklart ej om det verkigen är så, man måste vara försiktigt med Wiki uppgifter.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Kirby_dammsugare
 
Jag har just köpt en ny dammsugare, en Samsung Navibot Silencio, dvs en robotdammsugare. Mitt viktigaste krav var att den skulle vara tyst. Den förra dammsugaren (en traditionell sådan) köpte vi för att den skulle vara tyst eftersom vi aldrig dammsög innan för dess föregångare väsnades så otroligt.
Jag har tre barn och två marsvin så ljudnivån är otroligt viktig för mig. Robotdammsugaren kan köras efter att barnen lagt sig, vilket inte går med en vanlig dammsugare. VI kan inte köra den vanliga dammsugaren när barnen är vakna/hemma eftesom minstingen, 1,5 år, är livrädd för den.
Roboten kanske inte suger så bra som en vanlig dammsugare men vi kör den ungefär varannan kväll. Vi behöver nästan inte anpassa vårt hem; ett par småmattor lyfter vi undan. I barnens rum kör vi den efter att de plockat upp men det var så vi fick göra före roboten också.

Jag älskar min mans robotdammsugare!

Sedan undrar jag varför man behöver en mattvättningsmaskin? Det finns ju kemtvätt och det kostar inte så mycket. Hittills har vi inte behövt tvätta vår matta som är lika gammal som äldsta barnet. Fast vi går inte in med skorna, har inga djur utanför buren, har inte heltäckningsmattor, är inte allergiker och det äckligaste som hamnat på mattan är vällingskvätt. Det kanske skiljer oss från mattvättningsmaskinsägarna.
 
OM du ska köpa av säljare kolla in Pro Aqua först. Slår kirby med på näsan rejält. Min sambo sålde dem förr och bytte in en del kirby vi provade att koppla ihop dem och Pro Aquan vände motorn och tömde påsen i kirbyn. Låter en del och ligger nog i prisklass snäppet över kirby men jag vill aldrig ha någon annan maskin.
 
Pro-Aqua är bara en ny "kirby". Samma upplägg med försäljning, "gratis mattvätt", "kvalsterbajs" osv.
Jättestort schabrak, med galet mkt tillbehör. Hög ljudnivå och kräver en egen städskrubb för att rymmas.
Priset är skrattretande, nån stans mellan 35 och 55 000kr.

Går man på den bluffen och köper dammsugare för de pengarna bör man sinnesundersökas.
 
Kirby, aldrig i livet, samla skräp och ha hemma i 6 månader, den är värre en vanlig damsugare för 300 kronor. 80% sålda Kirby står i garaget eller källaren......men deras säljare är duktiga på att lura folk, skam ..........
 
EoS du måste druckit mycket Glögg ikväll, eller så försöker du sälja du sådana mojänger!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.