D
Det var ju här någonstans det gick fel. Jag kikade på skylten till höger. Fick verkligen inte känslan av att jag genade över de platser som skylten nu visat sig gälla för (slaskigt och jävligt). Den andra skylten står kanske 1 meter för långt fram för att jag skulle uppfatta den pga min snäva sväng.

Jag skulle naturligtvis ha förstått att pilen indikerade att det inte ”var till höger” inne på området utan att det var platserna där jag genade som avsågs.


Ni som har vägarna förbi kan ju åka förbi och avgöra saken själva :)
 
  • Bild av en otydlig skylt med en överlagrad röd pil som indikerar en svängväg samt markerade platser i grönt och lila.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog en sväng in på parkeringen idag, tog årets första MC-tur och behövde ha ett resmål i närheten.......

Parkeringen är ju nedlusad med skyltar med "rätt" områdeskod. Som redan konstaterats sitter det en vid varje infart (men den ena till vänster om infarten). Har du väl missat den du missade och åker in på markeringen så finns det ju 10-15 skyltar till att se.

Förvisso sitter alla skyltar på stolpar vid rutorna i mitten av parkeringsområdet och inga längs med ytterkanten, men det är vääääldigt långsökt att tro att något annan områdeskod ska gälla på ytterkantens parkeringar.....:)

P-vakten var där förövrigt.....
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Haha, bra jobbat!

Jag är fullt medveten om hur det gick till när jag missade rätt skylt.

Jag tog en snäv sväng vid den andra ingången, slängde en blick upp mot höger. Där stod områdeskod 358. Jag missade att den gällde för parkeringen framför. Sen är det ju inte så konstigt att man inte gör någon notis om de små skyltarna som sitter vid varje parkeringsplats i mitten. Jag stod dessutom i övre högra hörnet och där satt det ingen skylt.

Jag tror jag såg parkeringsvakten (väldigt civila kläder). Han stod vid min bil när jag klev ut men eftersom jag hade betalat så tänkte jag inte mer på det. Han såg ju givetvis i sin dosa att jag betalat fast med fel kod. När jag gick så satte han boten.

Jag klantade mig helt enkelt. Nu har vi gottar oss i detta rejält :)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Mats-S
Ytterligare ett talande exempel på att parasitbolagen gör allt i sin makt för att blåsa bilister på pengar. Att överklaga och få rättvisa mot parasiterna är i princip omöjligt.

Personligen parkera jag alltid på gatan där det är möjligt, går hellre några meter än gynna parasiterna.
 
Fick en irriterande avgift idag :rolleyes:
Enda infart är enligt gul pil.
Till höger om infarten finns en automat med två zonkoder två parkeringsbolag, blått P-täcker platser markerat med blått.
På utsidan staketet finns en annan automat med annat bolag annan zon, grönt P som täcker platserna med grönt. Denna automat kan inte skymtas om du kommer i bil (om du nu inte åker till rosa p-området//som har annan automat).

Det enda jag kunde se (i efterhand) som skilde var ansvarigt bolag som satt skyltat. Alltså ska jag observera att det är olika bolag som bevakar och då välja rätt automat. Troligen korrekt utfärdad avgift men ack så irriterande.
Så enkelt det varit att sätta en skylt till vänster om infarten (mellan gul pil och grönt) kanske t.o.m. med en pil mot biljettautomat så hade alla sett att det var olika områden men näää då får dom väl inte in sina (lättförtjänta) pengar…
 
  • Satellitbild markerad med färgade pilar och P-symboler som visar olika parkeringsområden och infarter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
…..fast det ser ut som att det sitter ett knippe skyltar om det vid infarten där du åkte?

Parkeringsområde med flera blåa parkeringsskyltar och en röd bil bakom ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja onekligen ser det ut så på din bild men det är nog en gammal bild eller om det är gångpassagen mitt på grön (mot rosa)?

Direkt till vänster om ambulansen finns ingen automat, automaten till höger om ambulansen har två p-bolag/två zoner som täcker blå.
Jag betalade i automaten till höger om ambulansen men parkerade där inringad bil står.

Tillägg, det finns alltså bara en infart till p-platserna, den vid ambulansen.
 
  • Utsikt över en parkeringsplats med en gul ambulans och parkeringsautomater, inringad bil synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag tror att de skyltar jag la in en bild på (från google maps) står där fortfarande. Du ser stolparna men inte skyltarna på ambulansbilden. Den ena vid främre vänster hörn på ambulansen och den andra precis utanför staketet.

Men, de skyltarna gäller ju för området utanför staketet, inte innanför. Hur ser P-skyltningen ut för det du markerat i grönt egentligen? Var förstår man att grönt är en kod och blått en annan?
 
Ska ut o åka i em och passerar då, tar några nya förklarande foton.

Det jag missade var den blå skylten med p-bolagets namn och telenummer. Den skiljer mellan blått och grönt område.
En till skillnad var att betalning till grönt område är Parkster men till blått är Apcoa Flow eller EasyPark. Betalningen sker i olika automater och det är nog här varningsklockan skulle larmat:seenoevil:
Dessa tre betalningsalternativ finns i olika konstellationer i stan så det uppmärksammade jag inte. Gissar att alla alt då finns på samma infotavla? Jag valde EasyPark.

P-vakten som jag pratade med förklarade att det var väldigt vanligt med kontrollavgift på detta området så jag är nog inte ensam om att missa att området är delat i 2.

Mitt fel-javisst
Otydligt-åtminstone tycker jag det.

Nu har jag lärt mig den lilla blå skylten över övervakande bolag är viktig så förhoppningsvis dröjer det innan nästa p-bot.
 
Med lite mer kunskap är det tydligare och jag hade fel, det fanns en pil även till vänster på infarten, svår att se i den vinkeln jag kom men den fanns:oops: men lätt att se när jag gick ut.
Parkering med bilar, byggnader i bakgrunden och parkeringsautomater markerade med cirklar samt en gul pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


”Blå” automat
Parkeringsautomat och skyltar med information om förhyrda platser och avgifter på en parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


”grön” automat
Parkering med elbilsladdstationer, skyltar för P-service och bilar parkerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Humana bolag, skickade in en fråga om boten och dom betalar ut p-avgiften som jag betalt men ej parkerat för, utan att jag ens frågade. Snyggt (y)

Självklart får jag stå för boten till det andra bolaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.