Hej!
Köpte för rätt länge sedan ett hemlarm som jag har installerat i mitt hus.
Jag köpte det via Villaägarna från ett företag som hette Hus & Hem.
Larmet har funkat klanderfritt under alla år men nu börjar kod-panelens knappar att vara slitna och dessutom hänga sig.
Så jag tillskrev Villaägarna för att få veta om jag kunde köpa en ny kodpanel.
Som svar fick jag veta att företaget Hus & Hem inte längre ingick i deras sfär. Nu undrar jag om någon vet hur jag kan få tag i den krånglande kodpanelen.
Bifogar en bild på den efterfrågade reservdelen:
 
  • Sliten kodpanel för hemlarm monterad på en tegelvägg med synliga tecken på användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för tillverkare och modell på själva centralenheten?
Är det trådat eller trådlöst?

Villaägarna hade ett tag larm från tillverkaren Visonic som såldes via ”Trygga hem”.

Det viktigaste är att knappsatsen är kompatibel med centralenheten.
 
C
Byt kod till en som använder de fräscha knapparna. Så slipper du dessutom fenomenet med att slitaget tydligt avslöjar vilka siffror som ingår i koden. :cool:
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
tommib
Sitter knappsatsen utomhus? I olarmat område? Det är otroligt dumt och något som absolut avråds från när man installerar larm. Som cpalm skriver ovan så är det rätt tydligt vilka siffror som ingår i koden och det reducerar drastiskt ner antalet försök som behöver göras för att hitta rätt.
 
S
tommib tommib skrev:
Sitter knappsatsen utomhus? I olarmat område? Det är otroligt dumt och något som absolut avråds från när man installerar larm. Som cpalm skriver ovan så är det rätt tydligt vilka siffror som ingår i koden och det reducerar drastiskt ner antalet försök som behöver göras för att hitta rätt.
Om det inte är en kortläsare som öppnar låset då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.