Vi håller på att bygga hus och börjar få klarhet i hur tomten kommer att se ut.
Då börjar jag dirket spåna hur jag ska fästa bärlinan i det skut som man gjort nivåskillnaden med.

Tror ni man vågar fästa stolpskor i sprängstenen med ankarmassa eller kommer de röra på sig med tiden (underlaget är berg sedan grus och sedan de stenar man ser).

Vad finns dert för andra alternativ? Vill gå så nära kanten som möjligt med altanen.
 
  • Tomt med sprängsten och grus framför hus under konstruktion, med markerad bärlina för altanbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kör på. I värsta fall får du stoppa in en domkraft och lyfta lite om något år.
 
  • Gilla
KriHer
  • Laddar…
Jag antar att det ska fyllas på något annat material som dessutom kommer att packas på något sätt så fäst altanen i det. Självklart väntar ni ett år för att se hur underlaget beter sig först, sjunker det undan så fyll med mer/annan typ.
 
Z z_bumbi skrev:
Jag antar att det ska fyllas på något annat material som dessutom kommer att packas på något sätt så fäst altanen i det. Självklart väntar ni ett år för att se hur underlaget beter sig först, sjunker det undan så fyll med mer/annan typ.
tänker inte att vi kommer fylla med material om vi inte behöver och kan fästa stolpskorna direkt i stenarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.