Vägg före och efter användning av GreenLines MotAlg, samt bild av produkterna i dunk och sprayflaska.

GreenLines MotAlg avlägsnar effektivt alger och lav på alla ytor utomhus. Medlet går att använda på såväl målade som obehandlade material, ja på allt du har utomhus helt enkelt. Påväxten dör omgående och redan efter några dagar ser du resultat när alger skiftar färg. Du applicerar MotAlg enkelt med sprutmunstycke, sedan sköter väder och vind resten. 6 vinnare får hem en sprayflaska med 750 ml och en stor dunk med koncentrat.

Totalt värde: 6 x 250 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna algmedlet, längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur länge skyddar MotAlg mot ny påväxt?

Vinnaren utses fredagen den 8 april.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar GreenLine för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Husarinna
  • Laddar…
Upp mot 4 år skyddar medlet mot påväxt.
Jag håller på att montera solceller på taket och ytan som inte täcks av celler måste behandlas effektivt. Vad passar då inte bättre än MotAlg för att förhindra beväxning!
 
Skydd i upp till 4 år. Det vill säga åtminstone till dan efter ;)

Har skjutit på fasadtvätten de senaste åren och låtit snäckorna äta upp algerna. Tyvärr så minskar antalet snäckorna i lika hög grad som antalet mördarsniglarna ökar så nu måste jag nog grejja det själv.
 
Upp till 4 år. Gubben börja bli gammal och då är det tacksamt med en produkt som gör det största jobbet, jag får väl spruta på det själv.
 
4 år påstår ni. Jag är i allmänhet skeptisk till denna typ av produkt men övertyga mig gärna genom att skicka mig en flaska så ska jag prova.
 
Skulle gärna testa detta medel, jag har försökt med ALLT! Men jag ger inte upp så vill gärna försöka. Har artros i ryggen så därför hade detta varit underbart att utan större ansträngning få bort alger från altanenerna.
 
Skulle gärna testa detta medel, jag har försökt med ALLT! Men jag ger inte upp så vill gärna försöka. Har artros i ryggen så därför hade detta varit underbart att utan större ansträngning få bort alger från altanenerna.
Det verkar i 4 år.
Mvh Anneli
 
Upp till 4 år
Verkar vara helt omöjligt att bli av med påväxten av alger, man vill ju att huset skall se fräscht ut. Så jag testar gärna en produkt där man slipper skrubba varje säsong.
 
Produkten skyddar mot alg upp till 4 år vilket låter fantastiskt. Jag har 3 år gammal altan av tryckimpregnerat virke på över 100 kvm som redan är täckt av alg. Stor halkrisk förutom att det är fult! Har även fått algväxt på mitt nya utekök. Skulle verkligen vara tacksam för att få vinna den här produkten för att testa!
 
Rackartekla
Det ska skydda fyra år.
Där jag bor frodas det grönalger på allting överallt. Jag hade verkligen blivit glad om jag vunnit.
 
Upp till 4 år
Har en garageplan + uppfart till densamma som är asfalterad. Den ser numera dock ut som en grön matta. Hopplöst att få bort - inte ens högtrycken orkar. Alger, mossa, vad vet jag - fult är det och "det" äter asfalt, så
det behöver åtgärdas akut. Detta vinnande medel skulle var underbart att testa och se ett perfekt resultat sen.
 
Upp till 4 år. Med en hästgård på 12 hektar som hängas in av vitmålat staket så behövs under håll på fastigheter och staket, alger och lav växer ständigt och saker måste hållas rent så detta vore ett exemplariskt tillskott till gården
 
Upp till 4 år. Det år ett stort plus att den är biologiskt nedbrytbar.
 
Det håller alger /påväxter borta upp till 4 år.
Jag har en nerfart till garage i källaren som är murad längs sidorna med ölandssten. Det är 60 år gammalt och täckt av mycket fula lav-fläckar som inte går att få bort. Skulle gärna prova MotAlg och se resultatet.
Carina Jonsson
Skolvägen 46
38245 Nybro
Mob. 0733976422
 
Medlet har inverkan på upp emot 4 år vilket om det stämmer skulle vara intressant att testa.
Mvh
Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.