Som topic, kan/bör/ska man ha samma spotlight som bänkbelysning under väggskåpen som man lyser upp innuti väggskåp med vitrin dörrar?
 
BirgitS
Är du säker på att du ska ha spottar under överskåpen?
De flesta har en led-list numera eftersom man får jämnare ljus från den än från spottar.

Annars så låter det som att spottar för bänkbelysning kan bli onödigt starka i ett vitrinskåp där man mer vill ha mysbelysning än arbetsbelysning.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Tycker ledlist blir för mycket operationsbord och spotlights ger ett mysigare och mer ombonat intryck.
 
Led-lampor utan "spridare/diffuser" kan ge bländande ljus och reflexer pga den lilla ljuskällan. Jag tycker breda spottar eller led-paneler ger klart trevligare ljus än led-lister och små led-spottar.
 
Ingen med erfarenhet? :confused::(
 
BirgitS
davveno1 davveno1 skrev:
Tycker ledlist blir för mycket operationsbord och spotlights ger ett mysigare och mer ombonat intryck.
Beror inte det mer på ljusstyrka och färg?
Men det kan lätt bli farligt att hålla på och skära i mysbelysning.
 
BirgitS
davveno1 davveno1 skrev:
Ingen med erfarenhet? :confused::(
Hade äldre släktingar där det var spottar i vitrinskåpen med ungefär samma ljusstyrka som under skåpen när de flyttade in och då fick vi hjälpa dem att plocka ur hälften av ljuskällorna för det kändes som att vitrinskåpen var närapå upplysta som operationsbord. Det såg ju visserligen knepigt ut när det blev osymmetriskt men det var inte så mycket att välja på.
 
Kanske ska ta en svagare spotlight, hälften av lumen fast samma färgton på ljuset.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Beror inte det mer på ljusstyrka och färg?
Men det kan lätt bli farligt att hålla på och skära i mysbelysning.
JAG tycker det. Låt mig göra det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.