Hjälp! På bilden ser ni tomten vi köpt (som det är ritat på) och hur vi placerat huset i nuläget, med en carport på höger sida som inte är inritad. De tre andra tomma tomterna ovanför är sålda och vi har ingen aning om hur de husen kommer se ut/placeras. Tänker vi rätt kring husplaceringen på vårat eller borde vi skjuta bak det så långt in på tomten det går? Eller någon annan idé? Och hur placerar man isåfall carporten?

Hade egentligen gärna haft trädgården i sydväst-läge, men det innebär ju att den ligger ut mot vägen (inte många bilar som kör där, men populär promenadväg). Å andra sidan har man i nuläget trädgården med grannar åt alla håll och kanter. Några tankar?
 
  • Luftfoto av en tomt med planerat hus markerat, omgiven av vägar och grannhus, utan carporten inritad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
multix
  • Laddar…
Åsa Lund
Jag hade lagt huset med långsidan mot trädgården. Dels för att få en trevlig trädgård, dels för att slippa insyn från gatan. Avståndet till tomtgräns är fel på min skiss, visar bara principen.
Och vid carporten tänker jag att det ska kunna stå två bilar, kanske en i carport och en bredvid.
Vårt eget hus ligger med gaveln mot gatan och vi är mycket nöjda!

Luftfoto med skiss över hus och carport riktade mot trädgården för att minska insyn, med dimensioner markerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Mathildatiger
  • Laddar…
Åsa Lund
M moa.berglund skrev:
Hjälp! På bilden ser ni tomten vi köpt (som det är ritat på) och hur vi placerat huset i nuläget, med en carport på höger sida som inte är inritad. De tre andra tomma tomterna ovanför är sålda och vi har ingen aning om hur de husen kommer se ut/placeras. Tänker vi rätt kring husplaceringen på vårat eller borde vi skjuta bak det så långt in på tomten det går? Eller någon annan idé? Och hur placerar man isåfall carporten?

Hade egentligen gärna haft trädgården i sydväst-läge, men det innebär ju att den ligger ut mot vägen (inte många bilar som kör där, men populär promenadväg). Å andra sidan har man i nuläget trädgården med grannar åt alla håll och kanter. Några tankar?
Hur går det för er?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hur går det för er?
Oj sorry att jag inte svarat! Vi beslutade oss för att bygga kopplat garage och då fanns inget annat alternativ än det i trådstarten. Så då blev det ett lätt beslut, som säkert blir bra i slutändan :giggle:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.