Vi köpte hus 2019 och nu har en av duschväggarna lossnat i ett fäste. För att hitta eventuella reservdelar så behöver jag veta vilka som gjort duschdörrarna (alt. var de är inköpta), men jag hittar ingen logo eller liknande på dem som kan avslöja detta. Någon som känner igen dessa som kanske har nån idé var de kan vara inköpta?

Visar bild på den ena duschdörren då den andra har lossnat. Bild på handtaget och sen en bild på duschblandaren som har märket "hansgrohe". Dock vet jag inte om duschblandaren är inköpt på samma ställe som duschdörrarna.

Tacksam för tips på var jag kan hitta reservdelar till duschdörren.

Mvh. Fredrik
 
  • Glashörndusch med transparenta dörrar, vita kakelväggar och turkosa kakel i duschen, med duschblandare märkt "hansgrohe".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschdörrhandtag i krom med genomskinligt glas och kaklade turkosa väggar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en duschblandare med märket "hansgrohe" och delar av en duschdörr i en kaklad duschmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Hans Grohe är ett stort tyskt varumärke som säljs på många ställen och just duschblandaren kan ju vara utbytt senare dessutom.

Inte för att jag kan hjälpa dig men jag tror att en bild på översta och nedersta delen av väggprofilen inkl. uppifrån kan vara till nytta.

Det går nog att byta ut duschdörrarna.
 
Tagit några fler bilder från ovandelen av duschdörrarna. Har inte lyckats att identifiera varifrån de är inköpt eller vilket märke de är av ännu.
 
  • Metallrör nära glas med CE-märkning och europeiska standardnummer, reflektioner, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Turkost kakel nära duschhörnas aluminiumram och en vit vägg ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit och turkos kakel, duschhörna, tänger klämmer fast trasig del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av dusch, handtag, kran, kakelvägg, vattenledningsrör, nötta fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschhörna med kakelvägg, duschhylla, tvättlapp och dimmig glasskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.