Jag har marinhögtalare i taket och under bänkarna i bastun. Var också inne på bilstereo men valde en vanlig ministereo för att slippa trafo.

Vad man ska ha för högtalare avgörs mest av vad man vill ha för ljud. Mina, från Biltema, duger gott för lite soft bakgrundsmusik men inte om man vill ha en redig dunka-dunka anläggning, då går det åt bättre grejer.

mvh Kai
 
Ja, den står på hyllan under tvättstället. Har en kaklad, platsbyggd möbel med tvättstället infällt i skivan så det är inget större problem med vattenstänk utanför möbeln och absolut inte på hyllan under bänkskivan.

mvh Kai
 
Jag har en liten stereo i arb.rummet bredvid. Vi har dragit kablarna så.
Man ska inte ha stereon i badrummet då det är mycket fukt där.
Högtalarna är köpta i en båtaffär i Malmö som tål fukt o vatten. Den ena sitter ovanför badkaret och den andra sitter i andra änden av badrummet:
DSC00171.JPG
 
Hur gör man på bästa vis för att säkerhetsställa allt? Om jag tex använder mig av Biltemas marinhögtalare, gör ett hål i väggen så måste jag väl "bygga in" hålet pga fuktigheten?
Hur har ni andra gjort som har högtalare i badrummet med hål i kaklet?

Tacksam för hjälp!
 
Jag hade oxå planerat sätta in högtalare.
Men både bil och marinhögtalare har 4 ohms motstånd.
Jag har för mig att högtalare till en vanlig stereo har 8 ohms
motstånd.
Är det något man skall ta hänsyn till eller ?
 
Jag planerar marinhögtalare av enkel modell för soft lyssning. "Dunkadunkat" sköter vi själva.
 
GreenTurtle skrev:
Hur gör man på bästa vis för att säkerhetsställa allt? Om jag tex använder mig av Biltemas marinhögtalare, gör ett hål i väggen så måste jag väl "bygga in" hålet pga fuktigheten?
Hur har ni andra gjort som har högtalare i badrummet med hål i kaklet?

Tacksam för hjälp!
Ingen som vet hur man på ett korrekt sätt installerar ett par högtalare i ett badrum med kakel på väggen :-/ ?
 
GreenTurtle skrev:
Ingen som vet hur man på ett korrekt sätt installerar ett par högtalare i ett badrum med kakel på väggen  :-/ ?
Man sätter dem i taket och slipper funderingar ang fuktspärr mm. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.